Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ograniczone loty Boeingów 787

Lotnictwo cywilne, 25 grudnia 2010

Po 6-tygodniowej przerwie, spowodowanej pożarem jednego z prototypów, przedwczoraj Boeing częściowo wznowił testy samolotów pasażerskich Dreamliner. Na razie poinformowano o jednym locie.

Czwarty prototyp Boeinga 787 wystartował w deszczu w czwartek po południu, o 14:02 z Paine Field w Everett. Po 95 minutach wylądował w Boeing Field w Seattle (zdjęcie: Seattle Times). Inżynierowie koncernu twierdzą, że usunięto wszystkie niesprawności samolotu, w tym systemu dystrybucji energii. Poprawiono też oprogramowanie. W czasie czwartkowego lotu miała zostać przetestowana rezerwowa turbina (RAM). To bardzo ważny system, ponieważ Dreamliner zużywa 5 razy więcej energii elektrycznej niż inne samoloty pasażerskie podobnej wielkości. Wyeliminowano w nim wiele instalacji hydraulicznych, zastępując je urządzeniami elektrycznymi.

Wcześniej, jednorazowo FAA (Federal Aviation Administration) zezwoliła na przelot z Laredo do Seattle samolotu, w którym 9 listopada zapalił się jeden z paneli elektrycznych (Pożar Dreamlinera, 2010-11-10). Mechanicy Boeinga naprawili feralny panel, usunęli uszkodzenia wnętrza kabiny pasażerskiej oraz ulepszyli izolację. Lot prototypu nr 2 do Seattle odbył się 30 listopada.

Nowy, pełny program testów zostanie opracowany dopiero w styczniu. Nie wcześniej niż 4 stycznia, gdy skończy się przerwa świąteczna w zakładach Boeinga. Program będzie musiał być zatwierdzony przez FAA. Szczególny nacisk będzie w nim położony na testy instalacji elektrycznych. Od ich niezawodności szczególnie zależeć będzie bowiem bezpieczeństwo dalekodystansowych lotów nad oceanami, dla których przeznaczony jest przede wszystkim Dreamliner.

Nie wiadomo, jak zmieni się plan dostaw Dreamlinerów. Jest oczywiste, że kolejny, po raz szósty zmieniony termin dostawy pierwszego 787 dla japońskich ANA (Kolejne opóźnienie Dreamlinera, 2010-11-26), czyli połowa lutego 2011, jest nieaktualny. Sięgające 3 lat opóźnienia budzą coraz większe emocje wśród zamawiających (Qatar Airways rezygnują z Dreamlinerów, 2010-12-23).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.