Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Prywatne samoloty opuszczają Kair

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 30 stycznia 2011

Dziesiątki prywatnych samolotów opuszczają lotnisko w Kairze, wywożąc bogatych Egipcjan i cudzoziemców. Wiele samolotów rozkładowych nie wystartowało z braku załóg.

Co najmniej 45 prywatnych samolotów odleciało dziś z lotniska w Kairze. Uciekali nimi przed skutkami zamieszek bogaci Egipcjanie, Arabowie i inni cudzoziemcy. Odlatują też dyplomaci i przedsiębiorcy. Prywatne odrzutowce startują z Terminalu Nr 4 w niekomercyjnej sekcji międzynarodowego lotniska w Kairze.

Mniej zamożni pasażerowie mają coraz większy problem z opuszczeniem stolicy Egiptu. Tamtejszy narodowy przewoźnik EgyptAir musiał odwołać lub opóźnić 25 lotów. Główną tego przyczyną był brak załóg i obsługi. Na lotnisko bowiem coraz trudniej się dostać. Poruszanie się po Kairze utrudniają zamieszki i godzina policyjna.

Samolot EgyptAir, który leciał z Londynu, musiał przymusowo lądować w Atenach. Na jego pokładzie miała znajdowac się bomba. Ostatecznie jej nie znaleziono, ale 251 pasażerów nie dotarło do celu. A pasażerowie oczekujący na odlot w Kairze zostali zmuszeni do nocowania na lotnisku z powodu braku samolotu.

Kraje arabskie wysłały co najmniej 15 specjalnych samolotów po swoich obywateli. Znacznie trudniej mają Amerykanie. Za zaleceniami ambasady, by jak najszybciej opuścili Egipt, nie poszły konkretne działania. Do Kairu nie przybył żaden specjalny amerykański samolot. Linie Delta, które jako jedyne z USA utrzymywały regularne loty do egipskiej stolicy, wstrzymały przewozy na tej trasie.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.