Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Włoski KC-767 został dostarczony

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 31 stycznia 2011

W ubiegły czwartek włoskie wojska lotnicze odebrały pierwszy z czterech zamówionych tankowców powietrznych KC-767A. Sześć lat po pierwotnym terminie.

Włoski KC-767A. Ogromne opóźnienie dostaw wynikało zarówno z problemów samego Boeinga, ale również z bardzo wyśrubowanych żądań użytkownika: Aeronautica Militare Italiana / Zdjęcie: Boeing

Uroczyste przyjęcie samolotu do służby nastąpiło w największej włoskiej bazie lotniczej Practica di Mare, niedaleko Rzymu, z udziałem m.in. szefa sztabu wojsk lotniczych, gen. Gusieppe Bernardise.

Przedstawiciele Aeronautica Militare Italiana rozpoczęli już intensywne testy samolotu, które są wstępem do ogłoszenia gotowości operacyjnej nowych maszyn. Zastąpią one wysłużone B707T/T. Kolejny z zamówionych KC-767A odbywa obecnie próby fabryczne i zostanie przekazany przez Boeinga Włochom w ciągu kilku miesięcy, cytując oficjalny komunikat koncernu.

Nowe tankowce zostały zamówione przez Rzym w 2002. Zakładano wtedy, że pierwszy z nich zostanie dostarczony w ciągu zaledwie 3 lat. Okazało się to jednak niewykonalne, ze względu na problemy konstrukcyjne, w tym m.in. z zakłóceniami strug powietrza, generowanymi przez podskrzydłowe stacje przetaczania paliwa.

Ostatecznie to jednak nie te kwestie przesądziły o nie wywiązaniu się do tej pory producenta z wcześniejszych obietnic. Drugi użytkownik KC-767A, Japonia, zamówiła bowiem 4 maszyny w 2003, rok po Włoszech. Pierwszy z tankowców dotarł na wyspy z rocznym opóźnieniem - w 2008, jednak ostatni w terminie - 2010 (zobacz także: Trzeci KC-767 w terminie?).

Powodem rekordowego opóźnienia są bowiem wyśrubowane żądania Aeronautica Militare Italiana. Amerykanie zgodzili się je przyjąć, nie byli jednak w stanie ich wykonać. Dotyczyło to nawet zmniejszonego poziomu hałasu w kabinie załogi (zobacz: Opóźnienie włoskich tankowców). Włosi w poprzednich latach kilkukrotnie odmawiali przyjęcia pierwszego z wyprodukowanych samolotów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra