Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Trzeci KC-767 w terminie?

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 02 marca 2009

Boeing poinformował o przekazaniu 25 lutego japońskiej spółce Itochu, 3. tankowca powietrznego KC-767. Po doposażeniu, samolot zostanie przekazany wojskom lotniczym, co nastąpi jeszcze w marcu. Tym samym zostało - według producenta - zlikwidowane wstępne opóźnienie programu.

KC-767 przed startem z lotniska fabrycznego Boeinga w Wichita. Lot do Gifu, niedaleko Nagoi zajął 12 h / Zdjęcie: Boeing

Samolot dołączy do 2 egz., otrzymanych przez wojska lotnicze Japonii w ubiegłym roku.

Tokio zamówiło 4 tankowce w 2003. Termin dostawy pierwszej maszyny ustalono wtedy na wiosnę 2007. KC-767 przybył w styczniu 2008. Boeing i Itochu zapłaciły za zwłokę karę umowną.

Obecnie jednak przedstawiciele amerykańskiego koncernu utrzymują, że w przypadku 3 egz., dostawa została zrealizowana zgodnie z przyjętymi wcześniej terminami i kosztorysem. Ostatni z samolotów ma przybyć do Japonii w grudniu i zostać przekazany wojsku w pierwszym kwartale 2010.

O wiele większe problemu Boeing ma z odbiorcą włoskim. Przyszły użytkownik ciągle kwestionuje wiele parametrów, w tym hałas w kabinie. Opóźnienie programu w tym przypadku wynosi już 4 lata, jednak koncern zapewnia, że zmniejszy opóźnienie, przez skompensowanie dostaw, również 4 egz. KC-767 (zobacz: Opóźnienie włoskich tankowców).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.