Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Prototypy Dreamlinera wróciły do lotów

Lotnictwo cywilne, 03 lutego 2011

Trzeci testowy Boeing 787 wrócił do lotów po przerwie spowodowanej pożarem drugiego prototypu w listopadzie 2010. Teraz testowane w locie mogą być wszystkie prototypy Dreamlinera.

Trzeci testowy Dreamliner (ZA003) uzyskał zgodę na loty w ostatni weekend, 29 stycznia, po ponad 2-miesięcznej przerwie. To egzemplarz wykorzystywany przede wszystkim do certyfikowania wnętrza samolotu i systemów kabinowych. W poniedziałek przeszedł próbę utrzymywania podwyższonego ciśnienia w kabinie pasażerskiej, a pod koniec tygodnia ma być w nim testowany halonowy system gaśniczy.

Pierwszy prototyp napędzany silnikami General Electric GEnx-1B (ZA005) przechodzi obecnie testy startów z lotniska El Alto w La Paz w Boliwii. El Alto z pasem o długości 4 km położone jest w Andach na wysokości 4060 m npm. To najwyżej położone duże lotnisko komunikacyjne na świecie.

Przed przelotem do El Alto ZA005 był testowany w Aguadilla Rafael Hernandez International Airport w Portoryko (po drodze lądował w Albuquerque w Nowym Meksyku - na zdjęciu). To położone prawie na poziomie morza lotnisko ma pas o długości 3550 m, najdłuższy na Karaibach. W tej byłej bazie wojskowej Ramey ruch lotniczy ma niewielkie natężenie, co sprzyjało testom. ZA005 ma dziś powrócić do USA.

Boeing wznowił testy Dreamlinerów 23 grudnia (Ograniczone loty Boeingów 787, 2010-12-25) po przerwie spowodowanej pożarem drugiego prototypu, który wydarzył się 9 listopada (Pożar Dreamlinera, 2010-11-10). Do lotów dopuszczono wówczas - po dokonaniu odpowiednich modyfikacji - prototyp ZA004. Loty certyfikacyjne nadzorowane przez FAA wznowiono 16 stycznia 2011. Do 1 lutego testowe Dreamlinery wylatały 2700 godzin w około 900 lotach.

Obecnie Boeing zapowiada rozpoczęcie dostaw seryjnych samolotów na trzeci kwartał 2011 - z ponad 3-letnim opóźnieniem w stosunku do pierwotnych planów (Boeing 787 opóźniony o 6 miesięcy, 2007-10-11). Pierwszym odbiorcą mają być All Nippon Airways. Według amerykańskiego koncernu, do końca br. do klientów ma trafić 11-20 Dreamlinerów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.