Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

L410 z nowymi silnikami

Lotnictwo wojskowe, Lotnictwo cywilne, 08 lutego 2011

Czeska Aircraft Industries (dawna Let Kunowice), podpisała umowę z General Electric o dostawach silników H80 dla samolotów regionalnych L410. Czesi wznowili niedawno dostawy tych maszyn.

Od 1969 wyprodukowano ok. 1160 samolotów L410 różnych wersji. 450 lata do dzisiaj. To ogromny rynek, związany z możliwością wymiany silników / Zdjęcie: Aircraft Industries

H80 to rozwojowa wersja doskonale znanych Walterów M601, silników o maksymalnej mocy startowej 750 KM, opracowanych specjalnie dla L410 Turbolet, wykorzystywanych również w polskich PZL-106 Kruk i - w zmodernizowanej wersji - w wojskowych PZL-130 Orlik.

Po wykupieniu części zakładów Waltera przez GE, Amerykanie zdecydowali się zachować produkcję nieznacznie zmodyfikowanych M601E (o maksymalnej mocy startowej 750 KM) oraz opracować głęboko zmodernizowany model, nazwany H80 o mocy 800 KM i z wydłużonym okresem międzynaprawczym z 3600 do 6600 h. Silniki tego typu były opracowywane w Czechach (zobacz: Czeskie testy H80), a w marcu ubiegłego roku rozpoczęły się ich testy certyfikacyjne.

Oba typy jednostek napędowych zostały wybrane jako wyposażenie zmodernizowanych samolotów wytwórni, oznaczonych jako L410 UVP-E20. Aircraft Industries zakłada, że co roku będzie produkował ponad 10 samolotów tego typu. Zawarta wczoraj umowa z GE zapewnia dla nich dostawy nowych silników M601E i H80.

Przedstawiciele Aircraft Industries poinformowali, że planują uzyskanie certyfikatu swojego samolotu, napędzanego parą H80, w połowie 2012.

Czesi wyprodukowali już pierwszego L410 UVP-E20 dla wojsk lotniczych Dżibuti. Samolot o nr seryjnym 2732, wystartował z lotniska w Kunowicach 23 stycznia. Przyszły użytkownik będzie go używał w standardowej konfiguracji dla 19 pasażerów. Otrzymał jednak zestawy, które pozwalają na szybką adaptację samolotu do roli salonki, maszyny sanitarnej oraz transportowej.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.