Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa C-212 w Indonezji

Lotnictwo cywilne, 13 lutego 2011

W katastrofie samolotu pasażerskiego CASA/Nurtanio NC-212 zginęło 5 członków jego załogi. Wykonywali lot testowy.

Samolot wystartował z Batam Hang Nadim International Airport w Tanjung Berakit wczoraj o 13:18, kierując się do odległego o kilkanaście kilometrów Raja Haji Fisabilillah Airport w Malang Rapat. Wykonywał lot testowy po remoncie jednego z silników, wznosząc się na wysokość 1,2 km. 20 minut później wieża Tanjung Pinang z lotniska docelowego utraciła kontakt z samolotem. Wrak znaleziono później w dżungli na wyspie Bintan. Przednia część kadłuba była wbita na głębokość 4 m w bagno. Kadłub rozpadł się na trzy części.

W katastrofie zginęło 5 członków załogi: pilot Fadlul Karim, 2. pilot Resa Bukalo oraz mechanicy Sahrul Nasution, Sutanto i Suroto. Ich ciała znaleziono we wraku.

Rozbity samolot to napędzana dwoma silnikami Garrett TPE331-5-251C CASA/Nurtanio NC-212-A4 Aviocar 100 (zdjęcie na lotnisku Medan Polonia: Bernd Sturm), nr rej. PK-ZAI, nr ser. 120/18N, oblatany 17.01.1980, którego operatorem były Sabang Merauke Raya Air Charter.

Nie wiadomo, co było przyczyną katastrofy. Pogoda w czasie lotu była dobra. Z ostatniej zanotowanej korespondencji nie wynikają żadne wskazówki. Komisja badająca wypadek nie wyklucza niespodziewanych problemów technicznych po remoncie.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.