Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Chińskie inwestycje za 228 mld USD

Lotnictwo cywilne, 04 marca 2011

Władze ChRL zamierzają przyspieszyć rozwój lotnictwa cywilnego. W ciągu najbliższych 5 lat zainwestują 228 mld USD w budowę 45 lotnisk i zakup 700 samolotów pasażerskich.

Trzeci terminal pekińskiego lotniska. Oddany do użytku w marcu 2008 budynek był przez pewien czas największym na świecie (powierzchnia ok. 1 mln m²), bijąc o 17% Terminal 5. londyńskiego Heathrow. Po kilku miesiącach palmę pierwszeństwa odebrał jednak Pekinowi Dubaj, którego międzynarodowe lotnisko zafundowało sobie terminal o powierzchni 1,5 mln m². Na pocieszenie dla świata zachodniego, oba projektowali architekci z Europy, zaś najbardziej tłocznym portem lotniczym świata nadal pozostaje amerykański Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport / Zdjęcie: chinadaily.com

Li Jiaxiang, prezes chińskich władz lotniczych CAAC, poinformował, że w ciągu najbliższych 5 lat zostanie znacznie przyspieszony proces budowy nowych portów lotniczych. Pekin zakłada przy tym, że spowoduje to obniżenie rentowności przedsięwzięcia. Już teraz część lotnisk przynosi straty. Przyjęto jednak, że stanowią one część publicznej infrastruktury transportowej i jej rozbudowa nie powinna być nastawiona na zysk...

Część z 228 mld USD zostanie przeznaczona na zakup ok. 700 samolotów pasażerskich. Liczba ta obejmuje prawdopodobnie jedynie przedsiębiorstwa państwowe. CAAC zachęca jednocześnie prywatne podmioty chińskie do inwestowania w ten rodzaj transportu. Instytucja zamierza wydać pozwolenia na utworzenie 3 nowych, prywatnych linii lotniczych.

Chiny są obecnie najszybciej rynkiem lotniczym świata. Liczba pasażerów przewiezionych w tym kraju w 2010 była aż o 15,8% większa, niż rok wcześniej. Lotnisko w Pekinie stało się w ubiegłym roku drugim na świecie najbardziej tłocznym portem lotniczym świata, obsługując jedynie w ciągu trzech pierwszych kwartałów prawie 68 mln osób.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.