Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Prezentacja EC145 T2

Lotnictwo cywilne, 08 marca 2011

W czasie targów śmigłowcowych Heli-Expo 2011 w Orlando na Florydzie, Eurocopter zaprezentował najnowszy model EC145 T2. Zapowiedział również modernizację 4 innych maszyn.

Najbardziej widoczną zmianą jest zastosowanie obudowanego wirnika ogonowego, rozwiązania stosowanego także w EC130, EC130, EC135, AS365 i EC155 / Zdjęcie: Eurocopter

Oficjalnej prezentacji nowego modelu nadano uroczysty charakter. EC145 T2 otrzymał wirnik ogonowy typu Fenestron (wielołopatowy wentylator, zabudowany w stateczniku poziomym), mocniejsze silniki turbowałowe Arriel 2E o mocy ponad 900 KM (standardowe Arriel 1E2 maja moc 738 KM) i wydłużonym czasie międzynaprawczym do 4, a docelowo 6 tys. h. Zmiana wiąże się również z zastosowaniem nowych przekładni wirnika głównego oraz kompozytowej belki ogonowej. Śmigłowiec otrzymał także nowoczesną awionikę z wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi oraz 4-osiowego autopilota.

Przedstawiciele producenta ujawnili, że podpisali na Heli-Expo 4 wstępne umowy, dotyczące sprzedaży łącznie 17 egz. EC145 T2. Hiszpańska Inaer zamierza kupić 10 śmigłowców w wersji saniternej. W takiej samej roli chce wykorzystywać 5 nowych Eurocopterów amerykańska Metro Aviation. Po jednej maszynie mogą nabyć w przyszłości także amerykańskie spółki, jedna dla przewozu klientów biznesowych, druga - pracowników przedsiębiorstw naftowych. Pierwsze dostawy mogą zostać zrealizowane dopiero w 2013.

Zamiany, choć już w mniejszym zakresie, dotyczą także kilku innych śmigłowców europejskiego producenta. AS350 B3e otrzyma nowy silnik, Arriel 2D o mocy 894 KM, tej samej, nowej rodziny, co model 2E dla EC145 T2. Dzieki możliwości utrzymania maksymalnej mocy startowej przez 30 minut, możliwym będzie montowanie dodatkowego wyposażenia, w tym filtrów przeciwpyłowych, bez przekraczania dopuszczalnej masy. Wprowadzono również nieznaczne zmiany w strukturze belki ogonowej i wystroju kabiny.

AS350 B3e powinien zostać certyfikowany w połowie roku, zaś pierwsze dostawy spodziewane są na koniec bieżącego roku.

Nowe silniki otrzymają również AS365 N3e i AS565 MBe. Jednostki Arriel 2N, o maksymalnej mocy startowej 951 KM (15% większej niż dotąd stosowane silniki) zostaną jednak certyfikowanej najpóźniej, z przedstawionej już nowej rodziny produktów francuskiej Turbomeca, bo pod koniec 2013, zaś pierwsze dostawy powinny zostać zrealizowane na początku 2014. Zmiana jednostki napędowej wiąże się z modernizacją układu przeniesienia napędu.

EC135, zarówno w odmianie T2e, jak i P2e, już za kilka miesięcy będą oferowane ze zmianami, zwiększającymi maksymalną masę startową o 40 kg, co przełoży się na możliwość wzięcia na pokład dodatkowej osoby - do tej pory maszyna była certyfikowana do przewożenia maksymalnie 7 pasażerów.

AS332L1e Super Puma otrzyma natomiast nowoczesne wyposażenie kokpitu i system kontroli lotu z EC225/EC725, co powinno znacząco zwiększyć bezpieczeństwo lotów, szczególnie w nocy.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.