W stoczni DCNS zakończono budowę kadłuba pierwszej korwety typu Gowind. Wodowanie planowane jest jeszcze wiosną bieżącego roku.
Korwety typu Gowind są prywatnym przedsięwzięciem DCNS, obliczonym na zamówienia eksportowe. Francuska stocznia oferuje potencjalnym klientom rodzinę 4 modeli okrętów, opartych na jednym rdzeniu konstrukcyjnym, o długości od 85 do 105 m i wyporności standardowej od 1100 do 2500 t. Poza nowoczesnym wyposażeniem dla tej klasy jednostek (m.in. w śmigłowiec i bsl), Gowind charakteryzuje się budową mostka, zapewniającego obserwację dookolną.
Jak na razie wstępne zainteresowanie tego typu jednostkami wyraziło kilka państw, a Bułgaria podpisała już nawet umowę o ich zakupie, jednak ostatecznie zrezygnowała z przyczyn finansowych, na rzecz okrętów używanych (zobacz: Ostatnia fregata dla Bułgarii).
By zwiększyć szanse eksportowe, DCNS 9maja 2010 rozpoczęła budowę pierwszej jednostki tego typu. Okręt, nazwany wstępnie L`Adroit będzie miał 1410 t wyporności i długość 87 m. Załoga zostanie zredukowana do jedynie 30 osób, z możliwością zabrania dodatkowych 30, np. żołnierzy grup inspekcyjnych czy obsługi statków powietrznych. Jednostka jest budowana ze środków własnych, ale przy wsparciu marynarki wojennej.
Prace postępują w szybkim tempie. W kwietniu kadłub zostanie pomalowany, by jeszcze wiosną nastąpiło wodowanie okrętu. Do końca 2011, po pracach wykończeniowych, korweta zostanie przekazana Marine Nationale, dla przeprowadzenia serii testów i doposażenia, co potrwa 3 lata.
W tym okresie L`Adroit będzie wypożyczony wojsku. Nie pokryje to kosztów budowy, ale pozwoli na przeprowadzenie prób i uzyskanie gotowości operacyjnej. Przedstawiciele DCNS mają dzięki temu uzyskać sprawdzony produkt, dla oferowania zagranicznym odbiorcom. Niezmiennie liczą również na zainteresowanie rodzimej marynarki wojennej.