Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

A330 MRTT dla trzech

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 24 marca 2011

W czasie prób samolotów Airbus 330 MRTT, przeznaczonych dla Wielkiej Brytanii, po raz pierwszy wysunięto wszystkie trzy przewody tankujące.

Próby dwóch pierwszych A330 MRTT dla RAF odbywają się w Hiszpanii. Części lotów towarzyszą myśliwce wojsk lotniczych tego kraju. To zdjęcie wykonała załoga F-18B+ Hornet / Zdjęcie: Airbus Military

W ramach programu Future Strategic Tanker Aircraft, brytyjskie ministerstwo obrony będzie leasingować 14 samolotów tankujących od konsorcjum AirTanker, pod przewodnictwem EADS.

Londyn zrezygnował z wyposażenia ich w sztywny boom. Dlatego połowa z nich będzie używała jedynie dwóch przewodów podskrzydłowych Cobham 905E, zaś pozostałe 7 otrzyma dodatkowo podobny zestaw, Cobham 805E, wysuwany z kadłuba.

Obecnie w Hiszpanii odbywają się finalne testy dwóch brytyjskich Airbusów. W czasie ostatnich prób, w jednym z egzemplarzy wysunięto wszystkie trzy przewody. Stało się to po raz pierwszy, a producent nie poinformował o jakichkolwiek kłopotach technicznych.

Pierwszy z A330 MRTT ma rozpocząć służbę jeszcze w bieżącym roku. Pozostałe będą trafiać na Wyspy sukcesywnie, zastępując wiekowe Vickersy VC10 i Lockheedy TriStars. Konsorcjum AirTanker zobowiązało się do utrzymania nowych samolotów w służbie przynajmniej do 2035. Brytyjscy podatnicy będą za to płacić 390 mln GBP rocznie.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.