Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rozbił się prototyp Global Observera

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 04 kwietnia 2011

1 kwietnia w czasie lotu testowego rozbił się prototyp napędzanego płynnym wodorem bazzałogowca GO-1 Global Observer.

AeroVironment - twórca napędzanego płynnym wodorem bsl Global Observera - potwierdził, że do wypadku doszło 1 kwietnia ok. 14:30 niedaleko bazy Edwards. Prototyp odbywał 9 lot testowy. Nikomu na ziemi nic się nie stało. Nie odnotowano też poważniejszych zniszczeń.

Lot testowy rozpoczął się 31 marca. GO-1 rozbił się po 18 godzinach pozostawania w powietrzu. Docelowo czasu lotu powinien sięgnąć 5, a nawet 7 dni.

Prototyp GO-1 został oblatany 5 sierpnia 2010 (Global Observer oblatany, 2010-08-16). Początkowo latał z wykorzystaniem akumulatorów. We wrześniu 2010 AeroVironment zabudował silnik na ciekły wodór, który wykorzystywano w kolejnych lotach (Wodorowy lot Global Observera, 2011-01-13).

Nie wiadomo, jak wypadek wpłynie na losy programu budowy Global Observera. AeroVironment, który otrzymał na jego fazę demonstracyjną 120 mln USD, zgłaszał niedawno potrzebę uzyskania dodatkowych środków. Przedsiębiorstwo kończy właśnie budowę drugiego prototypu Global Observera.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.