Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Znaleziono szczątki A330

Lotnictwo cywilne, 05 kwietnia 2011

Francuskie biuro analiz wypadków lotniczych BEA potwierdziło odnalezienie na dnie Atlantyku szczątków Airbusa 330-203 linii Air France, który rozbił się 1 czerwca 2009 z 228 osobami na pokładzie.

Odnaleziony silnik Airbusa

W trakcie pierwszego etapu poszukiwań, realizowanego zaraz po katastrofie, znaleziono ciała 51 ofiar oraz 600 fragmentów samolotu (zobacz także: Katastrofa A330 - bez przełomu). Później podjęto jeszcze dwie wyprawy, z udziałem jednostek podwodnych. Mimo, że w czerwcu ubiegłego roku raportowano o zlokalizowaniu słabego sygnału z nadajnika rejestratora lotów, nie udało się wtedy odszukać na dnie Atlantyku pozostałości po A330-203.

Koła podwozia, wraz z fragmentem skrzydła

Sukcesem zakończył się dopiero 4. etap poszukiwań, rozpoczęty w lutym, a prowadzony ze statku Alucia. Jego załoga zlokalizowała 3 kwietnia pozostałości Airbusa: silnik, fragment jednego ze skrzydeł, wraz z kołami podwozia głównego oraz część kadłuba.

Skrzydło samolotu

Pozostałości leżały na powierzchni 200x600 m, na głębokości 3800-4000 m. Względnie niewielkie rozmiary rejonu odkrycia i dobry stan elementów wraku, dają nadzieję na odnalezienie pozostałych fragmentów samolotu, w tym najważniejsze z punktu widzenia śledztwa rejestratory lotu i rozmów załogi.

Fragment kadłuba / Zdjęcia: BEA

Przedstawiciele Bureau d'Enquetes et d'Analyses poinformowali również o odnalezieniu dwóch ciał. Szczegóły dotyczące zmarłych będą podane dopiero po poinformowaniu rodzin. BEA zapowiedziała jednak na dzisiejsze popołudnie konferencję prasową, dotyczącą ostatnich odkryć.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.