Reklama
Reklama

Znaleziono szczątki A330

Francuskie biuro analiz wypadków lotniczych BEA potwierdziło odnalezienie na dnie Atlantyku szczątków Airbusa 330-203 linii Air France, który rozbił się 1 czerwca 2009 z 228 osobami na pokładzie.

Odnaleziony silnik Airbusa

W trakcie pierwszego etapu poszukiwań, realizowanego zaraz po katastrofie, znaleziono ciała 51 ofiar oraz 600 fragmentów samolotu (zobacz także: Katastrofa A330 - bez przełomu). Później podjęto jeszcze dwie wyprawy, z udziałem jednostek podwodnych. Mimo, że w czerwcu ubiegłego roku raportowano o zlokalizowaniu słabego sygnału z nadajnika rejestratora lotów, nie udało się wtedy odszukać na dnie Atlantyku pozostałości po A330-203.

Koła podwozia, wraz z fragmentem skrzydła

Sukcesem zakończył się dopiero 4. etap poszukiwań, rozpoczęty w lutym, a prowadzony ze statku Alucia. Jego załoga zlokalizowała 3 kwietnia pozostałości Airbusa: silnik, fragment jednego ze skrzydeł, wraz z kołami podwozia głównego oraz część kadłuba.

Skrzydło samolotu

Pozostałości leżały na powierzchni 200x600 m, na głębokości 3800-4000 m. Względnie niewielkie rozmiary rejonu odkrycia i dobry stan elementów wraku, dają nadzieję na odnalezienie pozostałych fragmentów samolotu, w tym najważniejsze z punktu widzenia śledztwa rejestratory lotu i rozmów załogi.

Fragment kadłuba / Zdjęcia: BEA

Przedstawiciele Bureau d'Enquetes et d'Analyses poinformowali również o odnalezieniu dwóch ciał. Szczegóły dotyczące zmarłych będą podane dopiero po poinformowaniu rodzin. BEA zapowiedziała jednak na dzisiejsze popołudnie konferencję prasową, dotyczącą ostatnich odkryć.

Odnaleziony silnik Airbusa

W trakcie pierwszego etapu poszukiwań, realizowanego zaraz po katastrofie, znaleziono ciała 51 ofiar oraz 600 fragmentów samolotu (zobacz także: Katastrofa A330 - bez przełomu). Później podjęto jeszcze dwie wyprawy, z udziałem jednostek podwodnych. Mimo, że w czerwcu ubiegłego roku raportowano o zlokalizowaniu słabego sygnału z nadajnika rejestratora lotów, nie udało się wtedy odszukać na dnie Atlantyku pozostałości po A330-203.

Koła podwozia, wraz z fragmentem skrzydła

Sukcesem zakończył się dopiero 4. etap poszukiwań, rozpoczęty w lutym, a prowadzony ze statku Alucia. Jego załoga zlokalizowała 3 kwietnia pozostałości Airbusa: silnik, fragment jednego ze skrzydeł, wraz z kołami podwozia głównego oraz część kadłuba.

Skrzydło samolotu

Pozostałości leżały na powierzchni 200x600 m, na głębokości 3800-4000 m. Względnie niewielkie rozmiary rejonu odkrycia i dobry stan elementów wraku, dają nadzieję na odnalezienie pozostałych fragmentów samolotu, w tym najważniejsze z punktu widzenia śledztwa rejestratory lotu i rozmów załogi.

Fragment kadłuba / Zdjęcia: BEA

Przedstawiciele Bureau d'Enquetes et d'Analyses poinformowali również o odnalezieniu dwóch ciał. Szczegóły dotyczące zmarłych będą podane dopiero po poinformowaniu rodzin. BEA zapowiedziała jednak na dzisiejsze popołudnie konferencję prasową, dotyczącą ostatnich odkryć.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.