Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Alternatywny silnik Caravana

Lotnictwo cywilne, 11 kwietnia 2011

Europejskie władze lotnicze certyfikowały silnik Honeywell TPE331-12JR dla samolotu Cessna Caravan. Silnik dostarcza o 40% więcej mocy niż standardowa jednostka napędowa.


Cessna Caravan, samolot przeznaczony - w zależności od modelu - dla maksymalnie 14 pasażerów lub dla przewozu towarów, cieszy się niezmienną, duża popularnością. W okresie skokowego, często wielokrotnego spadku sprzedaży samolotów lotnictwa ogólnego, poziom produkcji Caravanów pozostaje niemal niezmienny, oscylując w ciągu ostatnich 3 lat w przedziale 95-101 egz. rocznie / Zdjęcie: Cessna Aircraft

Standardowa Cessna Caravan, zarówno modelu 208A, jak i z wydłużonym kadłubem 208B, wykorzystują turbośmigłowe silniki Pratt & Whitney PT6A-114 i 114A. Ich maksymalna moc startowa wynosi od 632 do 725 KM, zapewniając prędkość przelotową 317 km/h.

Amerykańska spółka Texas Turbine Conversions zajmuje się modernizacją wybranych modeli samolotów lotnictwa ogólnego, instalując silniki turbośmigłowe Honeywella rodziny TPE331. Jednym z elementów oferty jest zamiana standardowych jednostek napędowych Caravanów na silnik TPE331-12JR.

Jego masa to 189 kg, czyli nieznacznie więcej, niż w przypadku standardowych PT-6A. Jednak produkt Honeywella dostarcza maksymalnie aż 1050 KM, oferuje również długie okresy międzynaprawcze: 3500 h do remontu średniego i 7000 h do remontu kapitalnego. W połączeniu ze zmniejszonym zużyciem paliwa, przekłada się to na oszczędności rzędu 40 USD na godzinę lotu. Producent nie ujawnił jednak, jaka jest różnica w cenie zakupu, między silnikiem Pratt & Whitnej, a swoją jednostką...

Uzyskanie certyfikatu europejskich władz lotniczych EASA, pozwoli Honeywellowi na bardziej intensywne zabiegi marketingowe na Starym Kontynencie. Spółka powołuje się przy tym na doświadczenia Donnerflug Aviation Services, niemieckiego przedsiębiorstwa, oferującego usługi dla skoczków spadochronowych, a wykorzystującego zmodernizowaną Cessnę. Właściciele samolotu stwierdzili istotny wzrost obrotów, ze względu na możliwość zabierania większej liczby skoczków.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.