Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Holandia kupuje 4 fregaty

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 14 stycznia 2008

Holenderska marynarka wojenna (Koninklijke Marine) wzbogaci się w latach 2010-2012 o cztery okręty patrolowe. Koszt programu to 240 mln Euro.

Okręty zostaną zbudowane w stoczniach w Vissigen i Damen Shipyard Galatz pod nadzorem projektanta: Schelde Naval Shipbuilding.

Będą to jednostki o wyporności 3750 t i długości 108 m. Dwa diesle o mocy 7300 KM każdy, zapewnią prędkość maksymalna 22 w. Uzbrojenie zostanie zredukowane do jednego działa kalibru 76 i trzech armat mniejszego kalibru. Nowe okręty patrolowe są bowiem przewidziane przede wszystkim do całego spektrum działań ochronnych i humanitarnych.

Załoga składać się będzie z 50 marynarzy, co umożliwi duży stopień automatyzacji systemów okrętu. Jednostki będą mogły przyjąć również do 40 osób załogi i obsługi śmigłowca pokładowego (NH90) oraz ekip medycznych, a także do 100 ewakuowanych cywilów lub rozbitków. Prowadzenie operacji ratunkowych umożliwią dwie duże łodzie półsztywne, z których jedna będzie operować z mini-doku w rufowej części fregaty.

Taka koncepcja budowy wynika z na nowo zdefiniowanych wyzwań stojących przed holenderską marynarką wojenną, która musi prowadzić operacje również w rejonie Antyli Holenderskich i Aruby.

Nowe okręty będą pierwszymi w składzie Koninklijke Marine, które wykorzystają Integrated Sensor & Communication Systems (ISCS) Thalesa - system, który pozwala na umieszczenie wszystkich sensorów (w tym radaru) i urządzeń łączności w jednym, masywnym maszcie.

Kontrakt na dostawę fregat między listopadem 2010 a listopadem 2012 zawarto 20 grudnia 2007.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.