Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Śnieżna Bonanza G36

Lotnictwo cywilne, 12 kwietnia 2011

Amerykańskie władze lotnicze FAA wydały certyfikat, zezwalający na montowanie systemu odladzającego produkcji CAV Aerospace na lekkich samolotach Beechcraft Bonanza G36.


Bonanza G36 to najnowszy model samolotu, produkowanego od 1947. Mimo zewnętrznego podobieństwa, obecnie produkowana odmiana nie ma wiele wspólnego ze swoim przodkiem. G36 został wyposażony w nowoczesną awionikę Garmina z wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi i 300-konny silnik Continantala IO-550-B, zapewniający maksymalną prędkość przelotową 326 km/h. Zabiera na pokład pilota i do 5 pasażerów, na odległość do 1700 km / Zdjęcie: Beechcraft

CAV Aerospace specjalizuje się w montowaniu własnych systemów odladzania TKS, opartych na glikolu, na samolotach tłokowych. Dzięki temu mogą one latać również w warunkach nieosiągalnych dla większości tego typu statków powietrznych.


Panele systemu TKS. Płyn, bazujący na glikolu, rozprowadzany jest przy pomocy bardzo małych otworów / Rysunek: CAV Aerospace

Wczoraj spółka poinformowała o uzyskaniu zezwolenia władz lotniczych na montowanie TKS na kolejnym modelu samolotu, 6-miejscowej Bonanzie G36.

System ma masę nieco ponad 23 kg, a wraz z płynem - niecałych 53 kg. Pozwala na skuteczne odladzanie wszystkich istotnych powierzchni płatowca i szyby przedniej, przez 2,5 h. Zestaw nie jest jednak tani. W wersji podstawowej będzie kosztować 47,5 tys. USD. Producent liczy, że zdecyduje się na niego wielu właścicieli, którzy za nowego G36 muszą i tak zapłacić ok. 700 tys. USD.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.