Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Śnieżna Bonanza G36

Lotnictwo cywilne, 12 kwietnia 2011

Amerykańskie władze lotnicze FAA wydały certyfikat, zezwalający na montowanie systemu odladzającego produkcji CAV Aerospace na lekkich samolotach Beechcraft Bonanza G36.


Bonanza G36 to najnowszy model samolotu, produkowanego od 1947. Mimo zewnętrznego podobieństwa, obecnie produkowana odmiana nie ma wiele wspólnego ze swoim przodkiem. G36 został wyposażony w nowoczesną awionikę Garmina z wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi i 300-konny silnik Continantala IO-550-B, zapewniający maksymalną prędkość przelotową 326 km/h. Zabiera na pokład pilota i do 5 pasażerów, na odległość do 1700 km / Zdjęcie: Beechcraft

CAV Aerospace specjalizuje się w montowaniu własnych systemów odladzania TKS, opartych na glikolu, na samolotach tłokowych. Dzięki temu mogą one latać również w warunkach nieosiągalnych dla większości tego typu statków powietrznych.


Panele systemu TKS. Płyn, bazujący na glikolu, rozprowadzany jest przy pomocy bardzo małych otworów / Rysunek: CAV Aerospace

Wczoraj spółka poinformowała o uzyskaniu zezwolenia władz lotniczych na montowanie TKS na kolejnym modelu samolotu, 6-miejscowej Bonanzie G36.

System ma masę nieco ponad 23 kg, a wraz z płynem - niecałych 53 kg. Pozwala na skuteczne odladzanie wszystkich istotnych powierzchni płatowca i szyby przedniej, przez 2,5 h. Zestaw nie jest jednak tani. W wersji podstawowej będzie kosztować 47,5 tys. USD. Producent liczy, że zdecyduje się na niego wielu właścicieli, którzy za nowego G36 muszą i tak zapłacić ok. 700 tys. USD.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.