Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Lotnicze porządki po chińsku

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 15 stycznia 2008

Nowy szef chińskiej Administracji Lotnictwa Cywilnego, Li Jiaxiang podjął drakońskie kroki w celu poprawy jakości i bezpieczeństwa lotów w czasie Igrzysk Olimpijskich w Pekinie w 2008.

Rysunek nowego, oddanego niedawno do użytku 3 terminala międzynarodowego lotniska w Pekinie. Obok drakońskich kar, chińskie władze zadbały o budowę i modernizację ponad 140 portów lotniczych w ciągu ostatnich kilku lat. Miejscowy rynek nie przeżył załamania po atakach na WTC, a w ubiegłym roku krajowe linie lotnicze obsłużyły 210 mln pasażerów, czyli o 14% więcej niż w 2006. Niestety, chińscy przewoźnicy nie słyną z punktualności

Li Jiaxiang - były generał wojsk lotniczych - poinformował, że w przypadku zanotowania poważnego naruszenia bezpieczeństwa lotów w czasie najbliższego, marcowego zjazdu Narodowego Kongresu Ludowego (złożonego z 3 tys. delegatów ciała ustawodawczego, zbierającego się raz na dwa tygodnie w roku) na miejscowe linie lotnicze zostaną nałożone drakońskie kary. Zostaną im odebrane połączenia, a także możliwość zakupu nowych samolotów.

Jest to swoista próba generalna przed sierpniowymi Igrzyskami Olimpijskimi. Na okres ich trwania wprowadzono identyczne przepisy. Władze ChRL chcą, by uniknąć jakiegokolwiek problemu, który mógłby rzucić złe światło na organizatorów.

W identycznym celu wprowadzono kolejne kary dla przewoźników, którzy w okresie od lipca do września będą naruszali standardy punktualności. W takim przypadku loty spóźniającego się przedsiębiorstwa będą zawieszone na cały kwartał.

By uniknąć tłoku na lotnisku w Pekinie, ruch pasażerski zostanie ograniczonych do 1350 samolotów dziennie. Oczywiście restrykcje dotyczą tylko linii krajowych.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.