Południowoafrykańskie zakłady BAE Systems zaprezentowały nową odmianę samochodu patrolowego RG35, w układzie 4x4. Pojazd o masie bojowej 21 t przewozi kierowcę i 9 żołnierzy.
BAE Systems stworzyło RG35 jako przedsięwzięcie własne, licząc na zamówienia m.in. wojsk lądowych Wielkiej Brytanii i RPA. W odmianie podstawowej pojazd może przewieźć kierowcę i do 16 żołnierzy. Przy masie bojowej 33 t (własnej 18 t), zapewnia im bardzo wysoki poziom ochrony balistycznej i przeciwminowej, na poziomie 4. STANAG 4569 (ostrzał z wkm kalibru 14,5 mm z odległości ponad 200 mm, 10 kg ładunku wybuchowego miny), przy dobrych charakterystykach trakcyjnych. W takiej konfiguracji, z uzbrojeniem, włącznie z armatami kalibru 20 mm, jest bardziej transporterem opancerzonym niż samochodem patrolowym.
Od początku zakładano, że powstanie również mniejsza wersja pojazdu, dedykowana jako wóz specjalistyczny: sanitarny, dowodzenia czy rozpoznania. Wraz z załogą, uzbrojeniem, wyposażeniem specjalistycznym i płynami, maksymalna masa bojowa pojazdu obliczona jest na 21 t. Wymiary to 5,2 m długości, 2,6 m szerokości i 2,5 m wysokości, a więc tworzą wyjątkowo zwartą sylwetkę. Na stropie można umieścić każdy z istniejących, klasycznych systemów uzbrojenia dla wozów tej klasy, składający się w km, wkm czy granatników automatycznych.
Pojazd miał zostać zaprezentowany już w 2010. Opóźnienie można tłumaczyć koniecznością dopracowania konstrukcji pod kątem wymagań kanadyjskiego przetargu na nowy samochód patrolowy, w ramach programu Tactical Armoured Patrol Vehicle (TAPV). BAE Systems wysłała już oficjalną ofertę, proponując RG35 RPU.