W ramach testów prototypów rodzimych stacji radiolokacyjnych MET-3, argentyńskie wojska lotnicze dyslokowały istniejące egz. w obiektach wojskowych i cywilnym lotnisku w Comodoro Rivadavia.
Program budowy własnej, trójwspółrzednej stacji radiolokacyjnej zainicjował resort obrony. Prace nadzorują wojska lotnicze, a ze strony przemysłowej wiodącą rolę odgrywa państwowa spółka Invap.
Program podzielono na 5 etapów. W pierwszych dwóch (MET-1 i MET-2), zbudowano małe demonstratory technologii, o zasięgu do 40 km.
Trzeci etap, już zakończony, zakładał zbudowanie prototypów docelowej stacji radiolokacyjnej, z wyjątkiem anteny, która jest mniejsza od zakładanej. Zestaw w obecnej postaci pozwala na wykrywanie statków powietrznych na dystansach do 100 km, a systemy elektroniczne i elektryczne działają w średnich zakresach mocy.
W ramach testów zbudowane prototypy zostały rozmieszczone na lotniskach wojskowych oraz w cywilnym porcie lotniczym, w mieście Comodoro Rivadavia na południu kraju.
Docelowej wielkości antena - której budowa była 4. etapem programu - już gotowa i przechodzi ostatnie testy. Finał przedsięwzięcia zakłada integrację obu podsystemów i testowanie prototypów, co planowane jest na przyszły rok.
Nowe stacje radiolokacyjne mają mieć możliwość wyrywania celów powietrznych na dystansach rzędu 350-400 km. Powinny stać się trzonem wojskowego systemu rozpoznania i nadzoru przestrzeni powietrznej Argentyny.
Na podstawie informacji Santiago Rivasa