Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.


Warning: DOMDocument::loadHTML() [domdocument.loadhtml]: htmlParseEntityRef: no name in Entity, line: 1 in /library/Site/String.php on line 146

Nowy Falcon

Lotnictwo cywilne, 18 maja 2011

Francuska Dassault zainicjowała oficjalnie program budowy nowego modelu samolotu dyspozycyjnego, Falcon 2000S. Prototyp rozpoczął jednak loty w lutym.

Nowy Falcon jest przystosowany do pilotowania przez jedną osobę. Na pokładzie znajdzie się miejsce dla 10 pasażerów. Samolot o maksymalnej masie startowej 18,6 t będzie mógł przewieźć 7 osób ba odległość do 6200 km, zachowując wymaganą przepisami rezerwę paliwa / Zdjęcie: Dassault Aviation

Nowy Falcon będzie kontynuował linię samolotów, które rozpoczęły karierę na początku lat 1990. Najnowszy model otrzyma dwa silniki Pratt & Whitney Canada PW308C o ciągu 31 kN każdy. Zapewniają one prędkość przelotową Ma0,8 i lepsze charakterystyki startu i wznoszenia niż większość obecnie produkowanych samolotów tej klasy. Pomaga w tym zmodernizowane skrzydło, zaopatrzone m.in. w winglety, zapożyczone z modelu LX.

Dzięki temu, w czasie lotu z prędkością przelotową, zużycie paliwa wynosi jedynie 0,87 kg na km (nieco ponad 1l na km).

Francuzi zadbali tradycyjnie również o wygodę pasażerów. Kabina nowego Falcona ma 8 m długości, 2,34 szerokości i 1,88 wysokości, to również więcej niż w przypadku konkurentów, w rodzaju Gulfstreama G250, Hawkera 4000 czy Bombardiera Challengera 300.

Przedstawiciele Dassault planują, że program testów w locie, zapoczątkowany 17 lutego w Merignac, zakończy się pod koniec 2012 uzyskaniem certyfikatów władz lotniczych. Do tej pory prototyp spędził w powietrzu ok. 100 h, w czasie 40 lotów. Do końca procesu pozostały jeszcze próby w łącznym wymiarze ok. 500 h. Pierwsze dostawy mają zostać zrealizowane na początku 2013.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.