Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa Saaba 340 w Argentynie

Lotnictwo cywilne, 19 maja 2011

W katastrofie samolotu pasażerskiego Saab 340A w Argentynie zginęły 22 osoby.

Samolot Saab 340 linii Sol Lineas Aereas (SOL) leciał z Kordoby do Comodoro Rivadavia w prowincji Chubut (lot 5428) z 22 osobami na pokładzie (19 pasażerów, w tym jedno dziecko, oraz 3 członków załogi). Na trasie dwukrotnie planowo lądował: w Mendoza i Neuquen. Z tego ostatniego lotniska wystartował o 20:08 czasu lokalnego. O 20:50 (23:50 GMT) załoga poinformowała o problemach z kontynuowaniem lotu. Wkrótce łączność została zerwana.

Według wstępnych danych, samolot rozbił się i spłonął na pustyni w pobliżu Prahuaniyeu w prowincji Río Negro, ok. 1800 km od Buenos Aires. Nikt nie przeżył katastrofy. Akcję ratowniczą utrudniają warunki na ziemi - brak dróg, silne wiatry i ograniczenia łączności telefonii komórkowej.

Rozbity samolot to 34-miejscowy napędzany 2 silnikami GE CT7-5A2 Saab 340A nr rej. LV-CEJ (ex N112PX, N344CA, zdjęcie: Pablo F. Cepero), MSN 25, oblatany 25.04.1985. Był jednym z 6 samolotów tego typu eksploatowanych przez Sol Líneas Aéreas.


Drukuj Góra