Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

A380 dla Korean Air

Lotnictwo cywilne, 25 maja 2011

Wczoraj w Tuluzie odbyła się uroczystość przekazania pierwszego z 10 zamówionych Airbusów 380 dla Korean Air. To szósty już użytkownik tych samolotów.

Korean Air to największe linie lotnicze Korei Południowej. Wykorzystuje ok. 130 samolotów pasażerskich i cargo, głównie Boeingów. A380 ma dla spółki znaczenie w dużej mierze prestiżowe. Największy rodzimy konkurent, Asiana Airlines także zamówił największe maszyny pasażerskie Airbusa / Zdjęcie: Airbus

W uroczystości wzięli udział prezes Korean Air, Yang Ho Cho oraz prezes Airbusa, Tom Enders. Koreański przewoźnik zamówił A380 w 2003, ostatecznie zwiększając liczbę samolotów do 10 egz.

Korean Air stała się 6. linią lotniczą świata - po Air France, Emirates, Lusthasie, Qantas i Singapore Airlines - która posiada te ogromne maszyny. Jednocześnie przekazany odrzutowiec stał się 49., wyprodukowanym przez Airbusa.

Samoloty koreańskiego przewoźnika zostały luksusowo wyposażone. Standardowo A380 może przewozić 525 pasażerów w 3 klasach. Przekazany wczoraj zaprojektowano dla jedynie 407 osób. Pasażerowie pierwszej klasy mogą jednak liczyć na sklep bezcłowy, bar i salon. Samolot napędzają amerykańskie silniki Engine Alliance GP7200.

Koreańskie Airbusy będą początkowo latać na trasach azjatyckich. Z czasem zapewnią jednak stałe połączenia z USA i krajami Europy.

Według zapewnień producenta, efekty użytkowania A380 przechodzą wcześniejsze oczekiwania. Samoloty te są chętnie wybierane przez pasażerów i wykorzystanie miejsc na ich pokładzie jest wyższe, niż w przypadku innych, mniejszych odrzutowców.


Drukuj Góra