Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Zlecenie na budowę MLP

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 29 maja 2011

Należąca do General Dynamics stocznia National Steel and Shipbuilding Company (NASSCO), otrzymała zlecenie na zbudowanie pierwszych dwóch statków przeładowczych MLP.

MLP będzie miał długość ok. 250 m. Dzięki specjalnym rampom, umożliwi przeładowanie wyposażenia z klasycznych okrętów zaopatrzeniowych i przetransportowanie ich na brzeg przy pomocy 3 poduszkowców / Rysunek: NASSCO

Mobile Landing Platform (MLP) to nazwa nowej klasy jednostek US Navy. Mają one umożliwić przeładowywanie na morzu pojazdów i ładunków, z okrętów zaopatrzeniowych na poduszkowce i barki desantowe. Dzięki temu siły desantowe będą mogły otrzymywać sprzęt szybciej i taniej, niż w przypadku klasycznych metod transportu lub bez konieczności posiadania infrastruktury portowej.

Pierwsze doświadczenia praktyczne zebrano w 2005, kiedy w roli MLP wykorzystano pływający statek-dok MV Mighty Servant 1, odbierający zaopatrzenie z okrętu USNS Watkins

Na początku 2008 wojsko zleciło spółce MacGregor USA opracowanie specjalnej rampy, która mogłaby połączyć okręt zaopatrzeniowy z przyszłym MLP. Kwestią kluczową było przy tym zapewnienie możliwości kontynuowania rozładunku transportowca przy różnych warunkach pogodowych. Przeprowadzone już testy systemu dowiodły, że rampa pozwala na prace nawet przy stanie morza 4, co odpowiada falom o wysokości od 1,25 do 2,5 m.

W lutym 2009 NASSCO otrzymała pierwsze zlecenie na wykonanie prac studyjnych nowych jednostek. Później zawierano kolejne porozumienia o łącznej wartości 138 mln USD, w tym na zakup materiałów, niezbędnych do rozpoczęcia prac przy budowie MLP.

Kolejne próby, już przy wykorzystaniu prototypu nowej rampy, udowodniły, że można dzięki niej znacznie przyspieszyć rozładunek, szczególnie ciężkich pojazdów, w tym czołgów podstawowych / Zdjęcia: US Navy

Zawarty 27 maja kontrakt z NASSCO dotyczy zbudowania pierwszych dwóch - z planowanych trzech - jednostek typu MLP. Przedsięwzięcie wyceniono na 744 mln USD. Okręt pomocniczy ma być dostarczony US Navy w 2013, a w dwa lata później powinien osiągnąć gotowość operacyjną.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.