Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Certyfikat dla ATR 72-600

Lotnictwo cywilne, 01 czerwca 2011

Europejskie władze lotnicze EASA wydały wczoraj certyfikat, dopuszczający do lotów najnowszy model włosko-francuskiego samolotu regionalnego ATR 72-600.

Nowy model ma zapewnić producentowi utrzymanie atrakcyjności swoich samolotów. Głównym konkurentem ATR na rynku turbośmigłowych samolotów regionalnych dla 40-80 pasażerów jest obecnie Bombardier ze swoim Dash 8 (Q400). Inne konstrukcje, w tym An-140, wypełniają niszowe rynki i nie stanowią realnego zagrożenia dla obrotów spółki / Zdjęcie: ATR

ATR produkuje dwie odmiany samolotów regionalnych, mniejszy model 42, dla ok. 50 pasażerów i większy 72 dla ok. 70 osób. Oba produkowane są od drugiej połowy lat 1980. i od tej pory przeszły kilka poważnych modyfikacji. Obecnie produkowane są modele serii 500.

Kilka lat temu zainicjowano prace nad nową wersją, serią 600 (oficjalne program zainicjowano w październiku 2007). Charakteryzuje się ona zastosowaniem nowych silników, systemów awionicznych oraz przebudowanym wnętrzem.

W przypadku ATR 72-600 zastosowano silniki Pratt & Whintey Canada PW127M (wykorzystywane są one już w części serii 500, ostatnich transz dostaw), szklany kokpit z 5 wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi, nowe systemy łączności, nawigacji, monitoringu, zarządzania lotem, nowy autopilot, systemy ostrzegania oraz komputer serwisowy. Oblot prototypu odbył się 1 października 2009 (zobacz: ATR na plusie).

Do tej pory ATR zebrał zamówienia na 126 takich samolotów, co w tym segmencie rynku należy uznać za istotny sukces. Dostawa pierwszego samolotu nowej wersji ma odbyć się latem bieżącego roku, a odbiorca będzie Royal Air Maroc. Linia za kupiła 4 ATR 72-600 i 2 ATR 42-600. Proces certyfikacji tego drugiego modelu jeszcze trwa (zobacz: Oblot ATR 42-600).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra