Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Skorodowane LCS

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 20 czerwca 2011

Na okręcie klasy Littoral Combat Ship, USS Independence, odkryto skupiska korozji w tylniej części kadłuba. Wcześniej podobny problem dotknął konkurencyjny USS Freedom.

USS Independence w czasie ubiegłorocznego przeglądu. Doskonale widoczny kadłub trimarana. Taka konstrukcja pozwoliła na stworzenie bardzo dużego, niemożliwego do uzyskania w klasycznych jednostkach, pokładu lotniczego / Zdjęcie: US Navy

Według Bloomberg News, który dotarł do dokumentu US Navy, przesłanego do Kongresu USA, korozję odkryto w rejonie pędników strumieniowych. Niestety, naprawa wymaga suchego doku i demontażu układu napędowego. Zostanie przeprowadzona w przyszłym roku.

Przedstawiciele US Navy zdawali sobie sprawę z zagrożenia korozją, ze względu na aluminiową konstrukcję kadłuba. Jest on zdecydowanie mniej odporny od stali. Z drugiej jednak strony użytkownika zaskoczyła szybkość powstania usterki - okręt został zwodowany zalewie 3 lata temu, w kwietniu 2008 (zobacz: Wodowanie drugiego LCS).

Co gorsza, także w konkurencyjnym, zbudowanym w klasycznym układzie USS Freedom, odkryto korozję. Najpierw aluminiowych struktur kadłuba, a później - w marcu bieżącego roku - jednego ze spawów, przez który przesączało się w ciągu godziny ok. 15 l wody.

Korozja może okazać się istotnym problemem przy terminowej realizacji programu zakupu łącznie 55 okrętów klasy LSC. Przedstawiciele US Navy uważają jednak, że zdefiniowany problem będzie można rozwiązać jeszcze w fazie budowy kolejnych jednostek. Do tej pory obie konkurencyjne stocznie - należące do Austal USA i Lockheed Martina - zwodowały zaledwie po parze swoich jednostek, odpowiednio USS Independence, USS Coronado oraz USS Freedom i USS Fort Worth.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.