Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa MiG-29KUB

Lotnictwo wojskowe, 27 czerwca 2011

Pod Achtubińskiem rozbił się myśliwiec pokładowy MiG-29KUB. Jego 2-osobowa załoga zginęła. Zaniepokojenie katastrofą wyraziły Indie, które kupują samoloty tego typu.


Do katastrofy doszło 23 czerwca po południu, 43 km od Achtubińska, w pobliżu wioski Wierchnij Baskunczak. Samolot, należący do producenta, RSK MiG, wykonywał kolejny lot testowy. Na miejscu katastrofy znaleziono rejestratory pokładowe. Nie wiadomo, co było przyczyną zdarzenia.

W katastrofie zginęło dwóch doświadczonych pilotów: płk Aleksandr Krużilin i nawigator płk Oleg Spiczka. Byli oni pilotami doświadczalnymi państwowego ośrodka prób w locie w Achtubińsku.

Rozbity prototyp MiG-29KUB wyprodukowano w 2007. Samolot został oblatany 18 marca 2008.

Katastrofa wywołała zaniepokojenie w Indiach. Dowódca indyjskiej marynarki wojennej, adm. Nirmal Verma 24 czerwca zażądał wyjaśnień na temat jej przyczyn. - Jeśli okazałoby się, że powodem katastrofy była awaria techniczna, należałoby zawiesić loty MiG-29KUB, które kupiły Indie.

Na początku czerwca do Indii dotarła trzecia partia tych myśliwców pokładowych. Na razie jest ich w bazie na wyspie Goa 11 z 16 zamówionych (MiG-29K w służbie, 2010-02-20).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra