Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa Ił-76 w Afganistanie

Lotnictwo wojskowe, 06 lipca 2011

W Afganistanie rozbił się samolot transportowy Ił-76TD. Jego 9-osobowa załoga zginęła.

Samolot Ił-76TD z 9-osobową załogą przewoził wyposażenie ze stolicy Azerbejdżanu - Baku do Bagram na wschodzie Afganistanu. Wystartował wczoraj o 21:26 czasu lokalnego (16:26 GMT). Lot był realizowany na zlecenie International Security Assistance Force (ISAF). Na pokładzie znajdowały się 4 standardowe palety z ładunkami o łącznej wadze 18 t.

Do katastrofy doszło na wysokości ok. 3800 m w prowincji Parwan w rejonie Kurband. Samolot uderzył w zbocze góry. Wieża kontroli z Bagram utraciła z nim kontakt o 02:10 (21:10 GMT). Do zestrzelenia samolotu przyznali się talibowie. Zaprzeczają temu przedstawiciele ISAF.

Wszyscy członkowie załogi - Azerowie zginęli (według niektórych źródeł, w załodze byli także Uzbecy). Dowódcą był Siergiej Kuzmin. Doświadczony pilot, który wylatał dotąd 4576 godzin. Miał 42 lata.

Rozbity samolot Ił-76TD 4K-AZ 55, wyprodukowany w 2005, należał do Silk Way Holding - przedsiębiorstwa związanego z Azerbaijan Airlines - AZAL. Ostatni pełny przegląd przeszedł w lutym 2011, a ostatnią inspekcję techniczną w czerwcu.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.