Chińska kompania leasingowa zamówiła wstępnie 50 samolotów dyspozycyjnych Gulfstream za blisko 2,5 mld USD.
Gulfstream Aerospace zawarł w ubiegłym tygodniu wstępną umowę z oddziałem leasingowym China Minsheng Banking Corp. - Minsheng Financial Leasing. Dotyczy ona samolotów dyspozycyjnych najnowocześniejszej linii amerykańskiego producenta: G450, G550 i G650, a także produkowanych w Izraelu G250. Sprecyzowanie liczby i wyposażenia poszczególnych samolotów, a także dostawy mają nastąpić w ciągu 3-5 lat. Wartość umowy jest szacowana na 2-2,5 mld USD.
Kompania, która zawarła umowę z Gulfstreamem, to największe takie przedsiębiorstwo w ChRL. Do końca br. chce dysponować setką samolotów dyspozycyjnych różnej wielkości. Minsheng Financial Leasing kupił pierwszego Gulfstreama - G450 w czerwcu 2010.
Dotąd głównym chińskim partnerem amerykańskiego koncernu jest Deer Jet. Przedsiębiorstwo to otworzyło niedawno centrum serwisowe na lotnisku w Pekinie. W jego hangarze o powierzchni ok. 6 tys. m2 mieści się 6 samolotów dyspozycyjnych (zdjęcie: Deer Jet). Deer Jet Beijing Corporate Aircraft Hangar to największy tego typu obiekt w ChRL. Kolejny ma powstać w przyszłym roku. Rynek samolotów dyspozycyjnych w ChRL jest szacowany na tysiąc maszyn do końca 2020.