Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Największy kontrakt w historii

Lotnictwo cywilne, 20 lipca 2011

Dzisiaj w porcie lotniczym Dallas - Fort Worth American Airlines ogłosiły zamiar nabycia 460 samolotów wąskokadłubowych. 260 to samoloty z rodziny Airbus A320, a 200 to Boeingi 737NG.

Wizja A321neo w barwach American Airlines / Rysunek: Airbus

Airbus i American Airlines podpisały zamówienie na 260 nowych samolotów z rodziny A320. Kontrakt przewiduje elastyczność zamówienia, obejmującego 130 A319, A320 i A321 oraz 130 A320neo. Wszystkie 260 samolotów będzie wyposażonych w końcówki skrzydeł zwane sharkletami. Wybór silników zostanie dokonany w późniejszym terminie. Oprócz tego American Airlines zastrzegły sobie opcje i prawa zakupu dalszych 365 samolotów z rodziny A320neo.

A320neo wprowadzony do oferty Airbusa w 2010 jest najnowszym produktem koncernu z Tuluzy. W ramach projektu dostępne są dla nabywców modele A319, A320 i A321, wyposażone w silniki Pratt & Whitney PurePower PW1100G lub CFM Internatonal LEAP-X, które razem z sharkletami mają pozwolić na 15-% zmniejszenie zużycia paliwa, co odpowiada redukcji emisji CO2 o 3600 ton na samolot w skali roku.

B737-800  należący do American Airlines, z wyposażeniem kabiny pasażerskiej Sky  Interior / Zdjęcie: Boeing

Boeing potwierdził, że American Airlines zamówiły wstępnie 200 samolotów wąskokadłubowych z opcją na dodatkowych 100. Porozumienie będzie finalizowane przez kilka następnych tygodni.

Umowa dotyczy 100 Boeingów 737 Next-Generation (737-700, 737-800 i 737-900ER), z opcją na kolejnych 40, oraz 100 nowych Boeingów 737, z opcją na dodatkowych 60, w wersji wyposażonej w nowe, paliwooszczędne silniki CFM International LEAP-X. Realizacja zamówienia uzależniona jest od ostatecznej konfiguracji samolotów i akceptacji programu przez Radę Nadzorczą Boeinga.

Dostawy samolotów w wersjach klasycznych mają rozpocząć się w 2013, natomiast modele wyposażone w nowe silniki PW1100G i LEAP-X powinny trafić do odbiorcy w latach 2017 - 2022. Towarzystwo zamówiło także 51 Boeingów 737-800, 7 777-200ER, 6 777-300ER i 42 Dreamlinery w wersji 787-9, z opcją na 58 kolejnych.

Założone w 1930 American Airlines to jedne z największych linii lotniczych. W ub.r. z jego usług skorzystało ponad 105 mln pasażerów. Liczba obsługiwanych destynacji wynosi ponad 260. Obecna flota American Airlines składa się dotąd wyłącznie z samolotów amerykańskich, w tym 156 Boeingów 737-800, 124 B757-200, 15 B767-200ER, 58 B767-300ER i 47 B777-200ER oraz 137 McDD MD-82 i 88 MD-83.


Drukuj Góra