Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Zakończenie testów H80

Lotnictwo cywilne, 27 lipca 2011

Amerykańska GE Aviation poinformowała o zakończeniu testów laboratoryjnych silnika H80, rozwijanego w swoich czeskich zakładach. Jednostka jest rozwinięciem doskonale znanego M601.

Montaż prototypu H80 do testowego samolotu rolniczego Thrush 510G. Próby w locie jeszcze trwają / Zdjęcie: gereports.com

Program testów naziemnych objął łącznie 10 tys. cykli pracy, zawierających się w 800 h. Próbom poddano 25 silników lub głównych podzespołów. Badano m.in. wytrzymałość części, przeprowadzono również testy drgań i działania w wysokich temperaturach.

H80 osiąga moc 800 KM przy masie ok. 175 kg. Masa suchego Waltera M601 wynosi 197 kg / Zdjęcie: GE Aviation

H80 oparto na doskonale znanym M601, wykorzystywanym w czechosłowackich Letach, a także polskich Krukach oraz - w zmodernizowanej wersji - w wojskowych Orlikach. W oparciu o amerykańskie technologie i nowe materiały udało się nieznacznie zmniejszyć masę jednostki, zużycie paliwa i jednocześnie zwiększyć moc z 750 do 800 KM (zobacz: Czeskie testy H80). Silnik oferuje lepsze własności szczególnie przy startach w wysokich temperaturach i w czasie lotu na dużych wysokościach.

Nowy silnik będzie montowany do rolniczych Thrushów, ale przede wszystkim nowych L410 UVP-E20... / Zdjęcie: Aircraft Industries

Zdecydowanie poprawiono charakterystyki serwisowe. Okres międzynaprawczy wydłużono z 3600 do 6600 h. Zlikwidowano konieczność wykonywania części przeglądów, w tym np. dysz paliwowych.

...oraz NKF Technoavia Rysaczok. Rosyjskie przedsiębiorstwo dysponuje już potwierdzonymi zamóieniami na 30 tych 10-osobowych samolotów, z opcją na kolejne 30 maszyn / Zdjęcie: Technoavia

Zakończenie testów naziemnych nie jest jednoznaczne z uzyskaniem dopuszczenia do produkcji seryjnej. Kilka miesięcy zajmie zakończenie prób w locie, które odbywają się w USA, przy wykorzystaniu rolniczego Thrusha 510G. Po ich zakończeniu, być może jeszcze w bieżącym roku, H80 powinien otrzymać certyfikat europejskich władz lotniczych, a dopiero później ich amerykańskiego odpowiednika FAA.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.