Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowa strategia Qantas

Lotnictwo cywilne, 16 sierpnia 2011

Australijska Qantas zamierza skoncentrować się na liniach azjatyckich. Odkłada zakup Airbusów 380, zamiast tego chce pozyskać 110 mniejszych samolotów. Planuje również ograniczyć zatrudnienie.

Qantas wykorzystuje już - z powodzeniem - 10 egz. Airbusów 380. Odbiór części z zamówionych dodatkowych 10 maszyn został jednak opóźniony. Linia potrzebuje obecnie większej ilości małych samolotów, dla zwiększenia aktywności na trasach azjatyckich / Zdjęcie: Qantas

Mająca 91-letnią historię australijska Qantas, cieszy się zasłużoną renomą i zajmuje od lat czołowe lokaty w zestawieniach jakości usług światowych linii lotniczych. Wykorzystuje obecnie ok. 140 samolotów pasażerskich.

Niestety, w ciągu ostatnich lat dynamika wzrostu przedsiębiorstwa została znacznie spowolniona z powodu kryzysu gospodarczego. Bieżący rok, mimo zwiększenia ruchu lotniczego, zakończy się jednak prawdopodobną stratą brutto w wysokości ok. 200 mln AUD, za co odpowiadają skutki klęsk żywiołowych, jak i wzrost cen paliwa. Faktem jest również, że ze względu na zwiększenie sił konkurencji, udział Qantas na rynku przewozów lotniczych kurczy się w roku na rok.

Wszystkie te czynniki doprowadziły do opracowania przez zarząd linii nowej strategii przedsiębiorstwa. Została ona ogłoszona dzisiaj na specjalnie zwołanej konferencji prasowej.

Jej głównym założeniem jest skupienie się na trasach azjatyckich, uznanych za najszybciej rozwijające się. W tym celu zostaną powołane dwie nowe linie niskokosztowe. Jedna, JetStar, tworzona wspólnie z Japan Airlines i Mitsubishi, powinna powstać przed końcem 2012. Druga ma być również joint-venture, z nieujawnionym jeszcze przewoźnikiem azjatyckim. Powstanie ona później niż JetStar.

Jednocześnie zmniejszeniu ma ulec zaangażowanie Qantas w obsługę tras europejskich. W tym celu linia zamierza porozumieć się ze sprzymierzoną British Airways, w celu przejęcia części ruchu lotniczego australijskiego przewoźnika.

By zrealizować te zamierzenia, Qantas opóźniła terminy odbioru 6 Airbusów 380. Jednocześnie jednak negocjuje zakup 110 Airbusów rodziny 320, co pozwoliłoby na zwiększenie aktywności na krótszych liniach azjatyckich. Szacowana wartość tej transakcji to 9,5 mld USD.

Elementem planu jest również zmniejszenie kosztów. Zarząd chce ograniczyć zatrudnienie o ok. tysiąc osób. Spotkało się to ze sprzeciwem związków zawodowych, które grożą strajkiem. Władze spółki twierdzą jednak, że zmiany - w tym zwolnienia - są konieczne, by przedsiębiorstwo znowu zaczęło się rozwijać i mogło konkurować z coraz bardziej dynamicznymi liniami lotniczymi innych państw regionu.


Drukuj Góra