Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Certyfikaty Boeinga 747-8F

Lotnictwo cywilne, 23 sierpnia 2011

W ostatni piątek amerykańskie i europejskie władze lotnicze wydały certyfikaty dla nowej wersji transportowego Jumbo-Jeta, Boeinga 747-8F. Pierwsze dostawy planowane są na wrzesień.

Pierwszy samolot seryjny, przewidziany dla pierwszego odbiorcy - Cargolux - zaraz po opuszczeniu lakierni. Powinien trafić do odbiorcy już w przyszłym miesiącu / Zdjęcie: Boeing

Nieco ponad półtora roku od oblotu, zajęło Boeingowi uzyskanie certyfikatów FAA i EASA dla swojej nowej wersji transportowego B747. Samolot, w porównaniu do poprzednika, ma o 5,6 m wydłużony kadłub, co przekłada się na zwiększenie powierzchni ładunkowej o 16 m². Otrzymał również nowe, bardziej oszczędne silniki i nowoczesną awionikę (zobacz: Oblot B747-8F).

Program budowy nowej wersji towarowego Jumbo-Jeta jest kluczowy z punktu widzenia amerykańskiego koncernu. Opracowywana bowiem równolegle wersja pasażerska (zobacz: Oblot B747-8 Intercontinental), nie cieszy się dużym powodzeniem. Do tej pory uzyskano potwierdzone zamówienia na jedynie 36 maszyn, ze względu na ogromną konkurencję, stwarzaną przez rewelacyjnego Airbusa 380.

Europejski koncern zrezygnował natomiast - przynajmniej w dającej przewidzieć się przyszłości - z opracowania wersji transportowej swojej maszyny. W związku z tym Boeing jest niezagrożony w segmencie największych samolotów cargo. Podpisał umowy sprzedaży 79 nowych maszyn, notując zaledwie jedno zerwanie umowy i to w sytuacji 3-letniego opóźnienia programu!

Zwłoka w dostawach nowych transportowców przekłada się na istotne straty koncernu, które już w 2009 szacowano na 1 mld USD (zobacz: Opóźnienie B747-8). Jednak mimo tych obciążeń, Boeing 747-8F pozwoli na utrzymanie linii produkcyjnej Jumbo-Jetów przez szereg najbliższych lat.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.