Zakłady lotnicze w Ułan-Ude (UUAZ), należące do grupy Wiertalioty Rossji, poinformowały dzisiaj o zawarciu na targach MAKS 2011 dwóch umów o dostawach łącznie 79 śmigłowców rodziny Mi-8.
W czasie zakończonych niedawno podmoskiewskich targów i pokazów lotniczych MAKS 2011 UUAZ podpisała dwa porozumienia, dotyczące ich sprzedaży.
Pierwszą umowę zawarto z UTair, przewoźnikiem, który posiada ponad 300 samolotów, głównie regionalnych (w tym An-2) oraz jest jednym z największych operatorów śmigłowcowych (również ok. 300 egz.), realizując m.in. zlecenia dla przedsiębiorstw wydobywczych (zobacz: Katastrofa Mi-8 UTair).
Dwie trzecie floty spółki stanowią starsze wersje Mi-8. Jednak 50 maszyn to nowsze Mi-171. Ze względu na nieco większy udźwig i liczbę zabieranych pasażerów, UTair zdecydowała się na kolejne zamówienie, tym razem na 40 maszyn. Zostaną one dostarczone w latach 2012-2013.
Drugim odbiorcą będzie nieco mniejsza Gazpromavia, spółka zależna Gazpromu, posiadająca 35 samolotów i 106 śmigłowców. Zamówiła ona 39 Mi-8AMT, a więc w nieznacznie uboższej konfiguracji, co Mi-171. Śmigłowce te zostaną dostarczone w latach 2012-2016.
Wartości kontraktów nie podano.