Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ostatni Raptor

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 29 sierpnia 2011

Przedstawiciele Lockheed Martina poinformowali o zakończeniu montażu kadłuba ostatniego z zamówionych myśliwców F-22A Raptor. Samolot ten powinien zostać dostarczony USAF w wiosną 2012.

Środkowa część kadłuba Raptora. Ten element samolotu był budowany w Fort Worth. Na zdjęciu, przed wysłaniem do zakładu w Marietta...

Zakończenie montażu kadłuba odbyło się 23 sierpnia. Kadłub należy do samolotu o nr 09-4195. W najbliższych miesiącach otrzyma on podwozie, skrzydła, stateczniki oraz silniki Pratt & Whitney F119. Raptor 4195 powinien opuścić linię montażową na początku stycznia przyszłego roku. Dostawa dla wojsk lotniczych przewidziana jest na 2. kwartał 2012.

...gdzie odbywa się montaż finalny F-22A / Zdjęcia: Lockheed Martin

W ten sposób zakończy się produkcja tych wyjątkowo zaawansowanych technologicznie i jednych z najdroższych w historii samolotów świata.

Pierwotnie w latach 1980. planowano, że amerykańskie wojska lotnicze zamówią 750 tych myśliwców przewagi powietrznej, następców F-15. Po upadku ZSRS i dramatycznym zmniejszeniu wydatków wojskowych wielkość zamówienia stale ograniczano, do zaledwie 187 maszyn. Z tego powodu rosła cena jednostkowa tych maszyn. Obecnie - wliczając w to koszty prac badawczo-rozwojowych - ocenia się ją na ok. 340 mln USD.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.