Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nocny certyfikat DA-20C1

Lotnictwo cywilne, 01 września 2011

Europejskie władze lotnicze EASA wydały certyfikat dla Diamonda DA-20C1, zezwalający na loty nocne według reguł Nigth VFR.

Najmniejszy tłokowy Diamond ma maksymalna masę startową 800 kg. Kompozytowy płatowiec zapewnia dużą rozpiętość skrzydeł i wysoką doskonałość aerodynamiczną. Samolot napędzany jest silnikiem Continental IO-240-B o mocy 125 KM, który zapewnia osiągnięcie prędkości przelotowej 256 km/h przy zużyciu paliwa rzędu 20 l/h / Zdjęcie: Diamond Aircraft

Diamond DA-20C1 to jedyny dwuosobowy samolot w ofercie austriackiego przedsiębiorstwa. Jest kupowany zarówno przez osoby prywatne, jak i szkoły lotnicze. Jego produkcja oscylowała przed kryzysem w zakresie 50-70 rocznie, by w 2009 spaść do 14 egz. Od tego momentu następuje powolne zwiększenie tempa montażu. W ubiegłym roku zakłady producenta (w Austrii i kanadyjskim Londynie) opuściło już 29 samolotów, zaś w pierwszym półroczu bieżącego roku 19 egz. Przynajmniej jeden z nich trafił do naszego kraju.

Wyniki sprzedaży mogą zostać poprawione za sprawą uzyskania przez DA-20C1 certyfikatu dopuszczającego loty nocne w warunkach widzialności ziemi (Night VFR). Powinno to pozwolić na rozszerzenie oferty szkół lotniczych, wykorzystujących te lekkie samoloty.

Uzyskanie certyfikatu nie jest trudnym przedsięwzięciem. Wymaga od producenta zainstalowania lamp antykolizyjnych, pozycyjnych i lądowania, przystosowania przyrządów pokładowych do zmniejszenia natężenia światła oraz zainstalowania dodatkowego gniazda elektrycznego. Zdecydowanie większe zmiany konstrukcyjne wiążą się z przystosowaniem samolotu do lotów według przyrządów.


Drukuj Góra