Europejskie władze lotnicze EASA wydały certyfikat dla Diamonda DA-20C1, zezwalający na loty nocne według reguł Nigth VFR.
Diamond DA-20C1 to jedyny dwuosobowy samolot w ofercie austriackiego przedsiębiorstwa. Jest kupowany zarówno przez osoby prywatne, jak i szkoły lotnicze. Jego produkcja oscylowała przed kryzysem w zakresie 50-70 rocznie, by w 2009 spaść do 14 egz. Od tego momentu następuje powolne zwiększenie tempa montażu. W ubiegłym roku zakłady producenta (w Austrii i kanadyjskim Londynie) opuściło już 29 samolotów, zaś w pierwszym półroczu bieżącego roku 19 egz. Przynajmniej jeden z nich trafił do naszego kraju.
Wyniki sprzedaży mogą zostać poprawione za sprawą uzyskania przez DA-20C1 certyfikatu dopuszczającego loty nocne w warunkach widzialności ziemi (Night VFR). Powinno to pozwolić na rozszerzenie oferty szkół lotniczych, wykorzystujących te lekkie samoloty.
Uzyskanie certyfikatu nie jest trudnym przedsięwzięciem. Wymaga od producenta zainstalowania lamp antykolizyjnych, pozycyjnych i lądowania, przystosowania przyrządów pokładowych do zmniejszenia natężenia światła oraz zainstalowania dodatkowego gniazda elektrycznego. Zdecydowanie większe zmiany konstrukcyjne wiążą się z przystosowaniem samolotu do lotów według przyrządów.