Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Nocny certyfikat DA-20C1

Lotnictwo cywilne, 01 września 2011

Europejskie władze lotnicze EASA wydały certyfikat dla Diamonda DA-20C1, zezwalający na loty nocne według reguł Nigth VFR.

Najmniejszy tłokowy Diamond ma maksymalna masę startową 800 kg. Kompozytowy płatowiec zapewnia dużą rozpiętość skrzydeł i wysoką doskonałość aerodynamiczną. Samolot napędzany jest silnikiem Continental IO-240-B o mocy 125 KM, który zapewnia osiągnięcie prędkości przelotowej 256 km/h przy zużyciu paliwa rzędu 20 l/h / Zdjęcie: Diamond Aircraft

Diamond DA-20C1 to jedyny dwuosobowy samolot w ofercie austriackiego przedsiębiorstwa. Jest kupowany zarówno przez osoby prywatne, jak i szkoły lotnicze. Jego produkcja oscylowała przed kryzysem w zakresie 50-70 rocznie, by w 2009 spaść do 14 egz. Od tego momentu następuje powolne zwiększenie tempa montażu. W ubiegłym roku zakłady producenta (w Austrii i kanadyjskim Londynie) opuściło już 29 samolotów, zaś w pierwszym półroczu bieżącego roku 19 egz. Przynajmniej jeden z nich trafił do naszego kraju.

Wyniki sprzedaży mogą zostać poprawione za sprawą uzyskania przez DA-20C1 certyfikatu dopuszczającego loty nocne w warunkach widzialności ziemi (Night VFR). Powinno to pozwolić na rozszerzenie oferty szkół lotniczych, wykorzystujących te lekkie samoloty.

Uzyskanie certyfikatu nie jest trudnym przedsięwzięciem. Wymaga od producenta zainstalowania lamp antykolizyjnych, pozycyjnych i lądowania, przystosowania przyrządów pokładowych do zmniejszenia natężenia światła oraz zainstalowania dodatkowego gniazda elektrycznego. Zdecydowanie większe zmiany konstrukcyjne wiążą się z przystosowaniem samolotu do lotów według przyrządów.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.