Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Boeingi i Airbusy dla Air France

Lotnictwo cywilne, 17 września 2011

Air France-KLM kupi 50 Boeingów 787-9 i Airbusów 350-900, z opcją na kolejne 60 egz. Propozycja wywołała żywy sprzeciw we Francji, której politycy zarzucają linii pozyskiwanie amerykańskich samolotów.

McDonnell Douglas MD-11 linii KLM. Ich następcami będą Boeingi 787. Samoloty amerykańskiego koncernu dominują we flocie holenderskiego przewoźnika

Pierwsze, nieoficjalne doniesienia o zakupie nowych samolotów, wskazywały, że francusko-holenderski przewoźnik chce kupić po 25 samolotów obu konkurencyjnych koncernów. Wywołało to falę krytyki Air France we własnym kraju. Twierdzono, że europejskie linie lotnicze, szczególnie w okresie kryzysu, powinny korzystać wyłącznie z samolotów, produkowanych na Starym Kontynencie.

Być może z tego właśnie powodu ogłoszona wczoraj decyzja z 15 września nie precyzowała szczegółowego podziału zamówienia, sugerując nawet przewagę Airbusa. Stwierdzono bowiem, że do 2024 Air France powinna wykorzystywać 43 A350-900, zaś KLM 30 B787-9. Dostawy Boeingów powinny rozpocząć się w 2016, a Airbusów dwa lata później.

Decyzja władz linii lotniczej otwiera drogą do finalizowania negocjacji z obu producentami, jak również Rolls-Roycem, wytwarzającym silniki Trent XWB dla Airbusa 350 (wybór silników dla Boeingów nie został jeszcze przesądzony). Podpisanie stosownych umów oczekiwane jest jeszcze w bieżącym roku.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.