Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Finalny certyfikat Cavoura

Marynarka wojenna, 20 września 2011

Zakończyły się testy certyfikacyjne włoskiego lotniskowca Cavour, pozwalające na wykonywanie zadań lotniczych przez samoloty państw NATO.

Cavour przy wyporności standardowej 27 i pełnej 30 tys. t. oraz długości 244 m zalicza się do lotniskowców lekkich. Z jego pokładu może operować standardowo 8 myśliwców Harrier oraz 12 średnich śmigłowców (nie licząc lżejszych maszyn) / Zdjęcie: MO Włoch

Cavour został zwodowany w czerwcu 2004. Po 5 latach osiągnął gotowość operacyjną. W 2010 wziął udział w pierwszej misji - działał w akcji humanitarnej po silnym trzęsieniu ziemi na Haiti (jego hangar lotniczy można wykorzystać jako przestrzeń ładunkową).

Mimo tego proces jego pełnej certyfikacji zakończył się dopiero kilka dni temu. Poinformowało o tym wczoraj włoskie ministerstwo obrony. Uzyskane dokumenty potwierdzają, że pokład lotniczy okrętu jest zdolny przyjąć statki powietrzne nie tylko z Włoch, ale również sojuszników z NATO.

Dowiodły tego trwające dwa tygodnie intensywne próby morskie, z udziałem samolotów AV8+ Harrier oraz grupy amerykańskich specjalistów. Docelowo Cavour ma zostać wyposażony w nowe F-35B. Program ich rozwoju jest jednak poważnie zagrożony (zobacz np.: Kolejne problemy z F-35B).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.