Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dreamliner dla ANA

Lotnictwo cywilne, 26 września 2011

Wczoraj przedstawiciele Boeinga i japońskiej linii lotniczej ANA podpisali dokumenty o przejęciu pierwszego seryjnego Boeinga 787. Towarzysząca temu uroczystość odbędzie się dzisiaj.

Dreamliner w barwach ANA. Pierwsza dostawa została zrealizowana z 3,5-letnim opóźnieniem / Zdjęcie: Boeing

Formalne przejęcie samolotu odbyło się miesiąc po uzyskaniu przez Boeinga 787-8 z silnikami Trent 1000 certyfikatu amerykańskich władz lotniczych (zobacz: Certyfikat Dreamlinera). Dzisiaj odbędzie się uroczyste przekazanie samolotu. Jutro powinien on opuścić USA i polecieć do Japonii.

All Nippon Airways (ANA) jest pierwszym odbiorcą najnowszych samolotów amerykańskiego koncernu. Linia zamówiła 40 standardowych Boeingów 787-8 oraz 15 egz. modelu 787-9 z wydłużonym kadłubem. Pierwsze z nich zabierają na pokład od 210 do 250 osób (w zależności od konfiguracji przedziałów pasażerskich), drugie, jeszcze nie oblatane, przeznaczono dla 250-290 osób. Boeingi 787-9 powinny zostać przekazane użytkownikom w 2013 lub 2014.

Dzisiejsza uroczystość jest kluczowym wydarzeniem dla Boeinga. Koncern wiąże z modelami rodziny 787 ogromne nadzieje. Do tej pory udało mu się sprzedać 821 egz., co jest jednym z najlepszych wyników marketingowych (przed dostawą pierwszego samolotu seryjnego) w historii lotnictwa. Ich szacunkowa wartość wynosi ok. 160 mld USD!

Liczba wszystkich zamówień była większa, jednak wiele linii wycofało się z umów ze względu na opóźnienie programu. Tylko w bieżącym roku zanotowano rezygnację z 26 Boeingów 787, przy braku jakichkolwiek nowych zamówień.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra