Reklama
Reklama

Certyfikat dla Dreamlinera już wkrótce

Przedstawiciele Boeinga poinformowali wczoraj o zakończeniu programu testów w locie, wymaganych w procesie certyfikacyjnym modelu 787, wyposażonego w silniki Rolls-Royce`a.

Prototyp ZA001 trze spodem kadłuba o pas startowy w czasie próby określenia najniższej prędkości, niezbędnej do poderwania maszyny w powietrze / Zdjęcie: Boeing

Ostatni lot, wymagany procesem certyfikacyjnym, odbył się w sobotę. Za sterami samolotu testowego ZA102 zasiadł kapitan Mike Carriker, główny pilot programu 787. Dreamliner wylądował na lotnisku Paine Field w Everett o godzinie 13:58 czasu lokalnego, po 90-minutowym locie, który rozpoczął się w Billings w stanie Montana.

W ten sposób zrealizowano jeden z ostatnich etapów, niezbędnych do uzyskania pozwolenia amerykańskich władz lotniczych na komercyjne wykorzystywanie Boeingów 787 z silnikami Trent 1000, a w efekcie - na zrealizowanie pierwszej dostawy, planowanej na wrzesień bieżącego roku (zobacz: Prezentacja Dreamlinera dla ANA).

Dotychczasowy program testów w locie - jeszcze nie zakończony, bo dotyczący odmiany z silnikami General Electric GEnx - objął 1700 lotów, w łącznym wymiarze 4800 h.

Prototyp ZA001 trze spodem kadłuba o pas startowy w czasie próby określenia najniższej prędkości, niezbędnej do poderwania maszyny w powietrze / Zdjęcie: Boeing

Ostatni lot, wymagany procesem certyfikacyjnym, odbył się w sobotę. Za sterami samolotu testowego ZA102 zasiadł kapitan Mike Carriker, główny pilot programu 787. Dreamliner wylądował na lotnisku Paine Field w Everett o godzinie 13:58 czasu lokalnego, po 90-minutowym locie, który rozpoczął się w Billings w stanie Montana.

W ten sposób zrealizowano jeden z ostatnich etapów, niezbędnych do uzyskania pozwolenia amerykańskich władz lotniczych na komercyjne wykorzystywanie Boeingów 787 z silnikami Trent 1000, a w efekcie - na zrealizowanie pierwszej dostawy, planowanej na wrzesień bieżącego roku (zobacz: Prezentacja Dreamlinera dla ANA).

Dotychczasowy program testów w locie - jeszcze nie zakończony, bo dotyczący odmiany z silnikami General Electric GEnx - objął 1700 lotów, w łącznym wymiarze 4800 h.

Reklama
Reklama

Powiązane wiadomości

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.