Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Samolot szturmowy z RPA

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 01 października 2011

Aerosud i Paramount Group z RPA zaprezentowały lekki samolot wielozadaniowy, który może być wykorzystywany do walk z grupami partyzanckimi. Ma on kosztować mniej niż 10 mln USD.

Zaprezentowany przez Aerosud i Paramount Group AHRLAC (Advanced High-Performance Reconnaissance Light Aircraft) ma być wykorzystywany do celów cywilnych i wojskowych. Według szefa Paramount, Ivora Ichikowitza, samolot ma konkurować z produktami dominujących na rynku lotniczym wytwórni zachodnich. Będzie oferowany m.in. w USA i ChRL, a później także w Ameryce Łacińskiej i Europie Wschodniej. Ma być tani w zakupie i eksploatacji przy bardzo szerokich możliwościach operacyjnych. Pod wieloma względami AHRLAC przypomina niedawno ujawniony bsl (testowany jako samolot załogowy) Northrop Grumman Firebird (Northrop Grumman ujawnia Firebirda, 2011-05-09).

Na rozwój AHRLAC przeznaczono 200 mln USD. W pełni wyposażony seryjny samolot w wersji bojowej ma kosztować mniej niż 10 mln USD. Najprostsza wersja cywilna powinna być kilka razy tańsza. Ichikowitz (45-latek urodzony w RPA, jego rodzice byli Litwinami) twierdzi, że jego produkcja wygeneruje roczne przychody na poziomie 4 mld randów (500 mln USD). Rozpoczęcie produkcji seryjnej jest planowane na koniec 2012 lub początek 2013. Zdolność produkcyjna istniejącej wytwórni pod Johannesburgiem jest szacowana na 2-3 samoloty miesięcznie.

Paul Potgieter, dyrektor Aerosud Managing mówi, że AHRLAC ma unikatowy modułowy system wyposażenia. W łatwy sposób może więc być przystosowywany do wykonywania różnych zadań. Dzięki długotrwałości lotu na poziomie 7-10 h dobrze nadaje się do wykonywania lotów patrolowych, konkurując z bezpilotowcami. Promień działania samolotu przekracza 2 tys. km z paliwem jedynie w zbiornikach wewnętrznych.

AHRLAC to górnopłat napędzany silnikiem turbinowym PWC PT6 ze śmigłem pchającym. Jego prędkość maksymalna sięga 550 km/h. W pełni zatankowany, z dwuosobową załogą może przenosić ładunek 800 kg. W takiej konfiguracji do startu wystarczy 550 m nieutwardzonej nawierzchni. Samolot może być uzbrojony w działko kal. 20 mm.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.