Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Koreańskie działo samochodowe

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 06 października 2011

Pod koniec sierpnia, w czasie wystawy zorganizowanej przez południowokoreańskie ministerstwo obrony, ujawniono demonstrator haubicy kalibru 105 mm, osadzonej na podwoziu 5-tonowej ciężarówki.

Haubica ma klasyczną konstrukcję działa samochodowego, identyczną z rozwiązaniami sprzed kilkudziesięciu lat. Jest tanią alternatywą dla haubic holowanych tego samego kalibru / Zdjęcie: MO Republiki Korei

Haubicę samochodową stworzyła Samsung Techwin, w ramach sponsorowanego przez państwo programu badawczego. Prace nad konstrukcją trwają od 2009.

Zestaw składa się popularnego w Korei Południowej nośnika, 5-tonowej ciężarówki rodziny Kia KM50, haubicy 105 mm, cyfrowego SKO oraz zapasu amunicji. Załoga liczy 3 żołnierzy. Ładowanie odbywa się ręcznie.

Konstrukcja ta nie jest więc zbyt zaawansowana technicznie, jak w przypadku zdecydowanie większych szwedzkich Archerów czy francuskich Ceasarów, łączących podwozia samochodowe z haubicami kalibru 155 mm i nowoczesnymi systemami pomocniczymi.

Pamiętać jednak należy, że Koreańczycy posiadają ponad 3 tysiące lekkich haubic kalibru 105 mm (głównie wiekowych już M101 i ich licencyjnych odmian). Działo samochodowe jest dla nich ciekawą i bardzo tanią alternatywą.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.