Boeing podpisał umowę z Pentagonem o serwisowaniu całej floty transportowych C-17 Globemaster III. Do 2021 cel ten pochłonie 11,7 mld USD.
Boeing serwisuje C-17 w ramach jednego kompleksowego programu (performance based logistics - PBL) od 1998. Początkowo koncern obsługiwał 46 maszyn z baz w Charleston i Altus. Dzisiaj jest ich 211 egz.
Pentagon płaci za utrzymanie samolotów w stanie zdatnym do lotu, zamiast za wykonanie konkretnych prac remontowo-serwisowych. Doprowadza to do zmniejszenia kosztów, np. przez scentralizowanie zakupów części zamiennych i zwiększenia sprawności samolotów. Wynosi ona 85% i jest najwyższa wśród transportowców amerykańskich wojsk lotniczych.
Podpisana pod koniec tygodnia kolejna umowa C-17 Globemaster III Integrated Sustainment Program (GISP) stanowi, że Pentagon przekaże na konta Boeinga 1,4 mld USD w przyszłym roku budżetowym, a do 2021 łącznie 11,7 mld USD.
Dla porównania, zakup ponad dwustu Globematsterów III kosztował amerykańskich podatników ok. 45-50 mld USD (licząc tylko cenę samolotów). Koszty serwisowania w ciągu całej dekady można więc uznać za umiarkowane.