Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Miliardy za serwisowanie C-17

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, 09 października 2011

Boeing podpisał umowę z Pentagonem o serwisowaniu całej floty transportowych C-17 Globemaster III. Do 2021 cel ten pochłonie 11,7 mld USD.

USAF posiada obecnie 211 transportowych C-17. Kolejne 25 wykorzystywane są przez amerykańskich sojuszników / Zdjęcie: Boeing

Boeing serwisuje C-17 w ramach jednego kompleksowego programu (performance based logistics - PBL) od 1998. Początkowo koncern obsługiwał 46 maszyn z baz w Charleston i Altus. Dzisiaj jest ich 211 egz.

Pentagon płaci za utrzymanie samolotów w stanie zdatnym do lotu, zamiast za wykonanie konkretnych prac remontowo-serwisowych. Doprowadza to do zmniejszenia kosztów, np. przez scentralizowanie zakupów części zamiennych i zwiększenia sprawności samolotów. Wynosi ona 85% i jest najwyższa wśród transportowców amerykańskich wojsk lotniczych.

Podpisana pod koniec tygodnia kolejna umowa C-17 Globemaster III Integrated Sustainment Program (GISP) stanowi, że Pentagon przekaże na konta Boeinga 1,4 mld USD w przyszłym roku budżetowym, a do 2021 łącznie 11,7 mld USD.

Dla porównania, zakup ponad dwustu Globematsterów III kosztował amerykańskich podatników ok. 45-50 mld USD (licząc tylko cenę samolotów). Koszty serwisowania w ciągu całej dekady można więc uznać za umiarkowane.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.