Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Testy X-47B

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Marynarka wojenna, 12 października 2011

Ze sporym opóźnieniem przedstawiciele Northrop Grummana poinformowali o przeprowadzeniu kolejnego już lotu testowego bezzałogowego X-47B, tym razem ze schowanym podwoziem.

X-47B w ostatnim locie. Widoczne zalety układu bezogonowego, doskonale redukujące boczną powierzchnię odbicia radiolokacyjnego. To istotna właściwość dla samolotu pokładowego, przeznaczonego do realizowania misji uderzeniowych

Oblot nowego bsl odbył się 4 lutego bieżącego roku (zobacz: X-47B oblatany). Od tej pory realizowany jest program prób w locie, odbywanych z bazy lotniczej Edwards.

30 września jeden z dwóch prototypów po raz pierwszy schował w locie podwozie. Dzięki temu udało się w pełni ocenić własności aerodynamiczne samolotu. Według przedstawicieli producenta, wyniki przeszły oczekiwania. Nie podał jednak żadnych szczegółów.

Lot posłużył również do weryfikacji działania precyzyjnych systemów nawigacyjnych, niezbędnych do lądowania na pokładzie lotniskowca. Wyników nie ujawniono, poza tym, że X-47B powrócił bezpiecznie na ziemię...

Widok od spodu maszyny. Z tyłu pałąk hamujący, zaczepiany o linę na pokładzie lotniskowca / Zdjęcia: Northrop Grumman

Jeszcze przed końcem bieżącego roku jeden z prototypów zostanie skierowany do bazy lotnictwa US Navy w Patuxent River. Celem będzie przygotowanie bezzałogowca do próbnych startów i lądowań na pokładzie stojącego lotniskowca (sam okręt również będzie musiał zostać dostosowany do obsługi X-47B), co powinno odbyć się w 2012. Rok później planowane jest przeprowadzenie cyklu prób na płynącym okręcie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.