Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

China Eastern zrezygnowała z Boeingów 787

Lotnictwo cywilne, 18 października 2011

Druga co do wielkości linia lotnicza ChRL zrezygnowała w zakupu 24 Boeingów 787 Dreamliner. Zamieni je na 45 maszyn modelu 737 oraz 15 Airbusów 330.

Lądowanie pierwszego seryjnego Dreamlinera na lotnisku odbiorcy. 27 września samolot należący do All Nippon Airlines, wylądował w Tokio / Zdjęcie: Boeing

Wartość 24 Dreamlinerów można szacować na ok. 5 mld USD. Kwota ta uszczupliła jednak portfel zamówień Boeinga. China Eastern zrezygnowała z samolotów. Głównym powodem jest opóźnienie dostaw, o ponad 3 lata.

By zmniejszyć nieco straty amerykańskiego koncernu, Chińczycy zdecydowali się złożyć zamówienie na 45 mniejszych Boeingów 737. W zależności od wersji, ich katalogowa cena zamyka się w przedziale 2,5-3,9 mld USD. By wykorzystać pozostałe środki, w ciągu najbliższych 4 lat China Eastern kupi 15 dużych Airbusów 330, a więc samolotów porównywalnych do Dreamlinerów. Ich katalogowa cena wynosi ok. 2,5 mld USD.

Dla Boeinga to pierwsza tak duża rezygnacja, z której korzysta europejski konkurent. Z reguły linie lotnicze przystają na wykorzystanie jako zamienników innych modeli tego samego producenta. Według niezależnych obserwatorów, warunki oferowane przez Airbusa musiały być wyjątkowe.

China Eastern korzysta w większości z samolotów europejskiego koncernu. Według danych z sierpnia, w swojej flocie przewoźnik ma ich 187 egz. i potwierdzone zamówienia na 99 następnych. Odnośnie Boeingów liczby te wynoszą dzisiaj - już po zakupie 45 maszyn modelu 737 - 79 i 93. Mimo znacznego zwiększenia portfela zamówień Boeinga w wymiarze ilościowym, ostatnie zmiany nie dopuściły amerykańskiego producenta do grupy większych samolotów, w których monopolistą postał Airbus.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.