Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Najnowszy Apache dla US Army

Lotnictwo wojskowe, 07 listopada 2011

W ubiegłym tygodniu Boeing przekazał uroczyście pierwszego AH-64D Apache Block III dla US Army. W jego ślad może pójść nawet 690 kolejnych maszyn.

Przekazaniu śmigłowca towarzyszyła uroczysta oprawa. Niemal wszystkie z 26 zastosowanych nowych systemów lub technologii zostało ukrytych pod obudową kadłuba. Postronny widz może jedynie ocenić zmiany po nowych, kompozytowych łopatach wirnika głównego / Zdjęcie: Boeing

Zaprezentowany śmigłowiec stanowi drugą modernizację AH-64D. Pierwsza (Block II) miała za zadanie przede wszystkim zwiększyć bezpieczeństwo lotów, poprawić potencjał systemów przekazu danych i - w niewielkim stopniu - zwiększyć moc silników. Pierwszy śmigłowiec tej wersji został przekazany wojsku w 2003.

Kolejna modernizacja dotyczy instalacji lub wymiany 26 systemów śmigłowca. Część z nich dotyczy układu napędowego: zastosowania nieco mocniejszego silnika T700-GE-701D, przekładni, przystosowanej do większych obciążeń oraz kompozytowego wirnika głównego. Maszyna otrzymała również wzmocnione podwozie.

Załoga będzie mogła kierować rozpoznawczymi bsl i wykorzystywać najnowsze urządzenia przekazu danych.

Boeing otrzymał zlecenie na przebudowę 51 śmigłowców, w ramach produkcji niskoseryjnej. Koncern liczy, że lotnictwo US Army zdecyduje się zmodernizować łącznie nawet 690 egz. AH-64D.


Drukuj Góra