Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Centrum obsługowe Airbus Military w Warszawie

Przemysł zbrojeniowy, 18 listopada 2011

W EADS PZL Warszawa-Okęcie, działającej już pod marką Airbus Military, otwarto centrum obsługi samolotów transportowych C295. To drugi taki ośrodek w Europie, który ma zwiększyć potencjał usług oferowanych dotychczas tylko w hiszpańskiej Sewilli.

Francisco Javier Diaz Gil, prezes Airbus Military EADS PZL Warszawa-Okęcie przecina wstęgę, dokonując uroczystego otwarcia nowego centrum obsługi <span>samolotów transportowych C295

W uroczystości otwarcia nowego centrum obsługi wzięli udział przedstawiciele Ministerstwa Gospodarki, Ministerstwa Obrony Narodowej i Sił Powietrznych. Nowo otwarte centrum będzie wykonywało pełny zakres obsługi samolotów C295 eksploatowanych przez Siły Powietrzne oraz innych użytkowników i potencjalnych klientów w Europie i na świecie. Samoloty tego typu znajdują się także w wyposażeniu wojsk lotniczych Algierii, Brazylii, Chile, Czech, Egiptu, Finlandii, Ghany, Hiszpanii, Indonezji, Jordanii, Kolumbii, Meksyku i Portugalii.

Utworzenie centrum obsługowego w warszawskich zakładach Airbus Military, podobnie jak produkcja podzespołów samolotów CN235 i C295, jest elementem umowy offsetowej zawartej pomiędzy Skarbem Państwa a EADS CASA (obecnie Airbus Military) w 2001, związanej z dostawą samolotów transportowych C295 i uzupełnionej w 2010 o aneks dotyczący w/w centrum.

W przyszłym roku w warszawskiej wytwórni rozpoczną się prace związane z remontami głównymi transportowców C295. Siły Powietrzne eksploatują obecnie 11 samolotów tego typu. W 2012 na Okęcie trafią egzemplarze o numerach taktycznych 009, 010, 011, 012, w 2013 - 013, 014, 015, a w 2014 - samolot 016. Remont główny C295 trwa ok. 6 miesięcy

Obecnie w skład Airbus Military EADS PZL Warszawa-Okęcie, jak brzmi obecna nazwa przedsiębiorstwa, wchodzą dwa zakłady produkcyjne w Warszawie i Mielcu, które zatrudniają ponad 500 pracowników. Polska wytwórnia Airbus Military jest głównym dostawcą podzespołów do samolotów CN235 i C295. Zakres produkcji obejmuje zewnętrzne części skrzydeł C295, drzwi do ładowni, rampę, drzwi do kabiny załogi, do zrzutu spadochroniarzy i dla pasażerów dla CN235 i C295, a także wiązki przewodów elektrycznych dla samolotów pasażerskich A330. Od niedawna zakłady stały się także dostawcą przedniej części kadłuba do tych samolotów i tym samym zyskały rangę największego dostawcy Airbus Military dla C295 i CN235. Zakład w Mielcu prowadzi działalność w zakresie usług agrolotniczych oraz obsługi samolotów, w tym również C295.

Od niedawna zakłady na Okęciu są także dostawcą przedniej części kadłuba do samolotów C295 i CN235

Zakłady w Warszawie uzyskały certyfikat uprawniający do wykonywania obsługi samolotów C295, a ich pracownicy przeszli szkolenie w zakładach Airbus Military w Sewilli. Na potrzeby centrum obsługi, które rozpoczęło działalność w lipcu br. i zatrudnia około 30 pracowników, jeden z hangarów na Okęciu został wyekwipowany w odpowiednie oprzyrządowanie, obejmujące m.in. dwie stacje komputerowe, kompletne wyposażenie do obsługa przedstartowej i naziemnej oraz urządzenia służące do kontroli temperatury i wilgotności we wnętrzu.

W warszawskich zakładach trwa także modernizacja 16 samolotów PZL-130 Orlik do standardu TC-II. Dostawy samolotów do 4. Skrzydła Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie mają zakończyć się w I kwartale 2014 / Zdjęcia: Bartosz Głowacki

Centrum może wykonywać remonty główne (po 8 latach użytkowania), prace okresowe niższych poziomów, obsługi nieplanowane i naprawy specjalne, odpowiadać za utrzymywanie stałej zdatności do lotu, zarządzać naprawami poziomu 1, zarządzać remontami śmigieł i silników, organizować szkolenia z zakresu obsługi technicznej, zarządzać łańcuchem dostaw części zapasowych, wspierać obsługę techniczną wyposażenia naziemnego, zajmować się wymianą części i zespołów 1 poziomu obsług, wykonywać remonty, naprawy i obsługę techniczna w innych krajach, a także prowadzić szkolenia w zakresie dodatkowego wyposażenia (np. medycznego).


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.