Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Bankructwo American Airlines

Lotnictwo cywilne, 29 listopada 2011

Spółka AMR, właścicielka American Airlines (AA), czwartej na świecie linii lotniczej świata, ogłosiła dzisiaj bankructwo. Celem tego kroku jest zmniejszenie pensji pracowników.

AA wykorzystuje ponad 600 samolotów pasażerskich, wykonując 3300 lotów na dobę / Zdjęcie: ustoday.com

Oficjalne ogłoszenie bankructwa nastąpiło dzisiaj rano przed sądem upadłościowym na Manhattanie w Nowym Jorku. Na mocy amerykańskich przepisów pozwoli to zawiesić spłaty długów oraz renegocjować kontrakty z pracownikami. Z tych powodów wiele przedsiębiorstw decyduje się na takie rozwiązanie jeszcze w okresie stosunkowo dobrej kondycji, dla poprawy sytuacji finansowej, bez konieczności prowadzenia długotrwałych negocjacji z wierzycielami czy związkami zawodowymi.

W czasie kryzysu pierwszych lat XX wieku, pogłębionego skutkami zamachów z 2001, wszystkie duże amerykańskie linie lotnicze zdecydowały się ogłosić bankructwo. Jedynym wyjątkiem była AA. Z tego powodu - jak szacują finansiści przedsiębiorstwa - linia musi płacić co roku średnio o 600 mln USD więcej na pensje.

Tymczasem w ciągu ostatniej dekady AA zanotowała zysk jedynie w ciągu dwóch lat. Ze względu na wysokie ceny paliw, straty za pierwsze trzy kwartały bieżącego roku wyniosły 868 mln USD, a za cały 2011 mogą wzrosnąć do ok. 1,1 mld USD. Obecnie długi przedsiębiorstwa wynoszą już 29,6 mld, zaś aktywa - 24,7 mld USD.

Ogłoszenie upadłości ma być środkiem do sanacji sytuacji finansowej spółki, przede wszystkim do zmniejszenia wydatków osobowych. Przedstawiciele AA zapewniają, że linia będzie obsługiwać wszystkie połączenia i honorować wszelkie przedpłaty na bilety.

Nie ma również żadnych sygnałów, by przewoźnik zamierzał renegocjować ogromne, jedne z największych w historii zamówień nowych samolotów. Obecnie linia oczekuje na dostawy nieco ponad kilkuset samolotów, w tym ok. 480 Airbusów rodziny 320 i Boeingów 737 (zobacz: Największy kontrakt w historii). Inwestycje te są niezbędne do odmłodzenia floty posiadanych samolotów oraz dla zmniejszenia zużycia paliwa i kosztów serwisowania maszyn.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.