Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Prototyp Ka-226T w akcji

Lotnictwo cywilne, 29 listopada 2011

W listopadowych ćwiczeniach jednostek ratowniczych w Soczi wykorzystano po raz pierwszy prototyp śmigłowca Ka-226T. Próba wypadła pomyślnie.

Załadunek pozoranta do śmigłowca. Ka-226T, ze względu na małą średnicę wirnika głównego i brak wirnika ogonowego, jest w stanie wylądować na bardzo małej przestrzeni, rzędu zaledwie 20 m² / Zdjęcie: Wiertalioty Rossji

Ćwiczenia były elementem przygotowań służb ratowniczych do zabezpieczenia zimowych Igrzysk Olimpijskich w Soczi w 2014. W trakcie próby średniej wielkości Ka-32A11BC podjął rannego z koryta rzeki Mzymta, natomiast prototyp Ka-226T podjął innego pozoranta, lądując w rejonie tunelu Mamaj.

Udział w ćwiczeniach tego drugiego śmigłowca był w istocie jego prezentacją dla przedstawicieli ministerstwa ds. nadzwyczajnych, które może złożyć zamówienie na najnowszą odmianę produkowanego od 2002 Ka-226.

Według zapewnień producenta, model T został bardzo pozytywnie odebrany przez dysydentów, głównie ze względu na duże rozmiary kabiny sanitarnej, możliwość lądowania na nieprzygotowanych i bardzo małych lądowiskach oraz łatwy dostęp dla chorych i rannych na noszach (brak wirnika ogonowego).

W odróżnieniu od wcześniejszych modeli Ka-226, wyposażonych w dwa silniki Rolls-Royce Allison 250-C20R (SR) o mocy 450 KM, najnowsza wersja otrzymała jednostki napędowe Turbomeca Arrius 2G o mocy 750 KM każdy, sprzężone z nową rosyjską przekładnią redukcyjną VR-226N. Dzięki temu udało się uzyskać zwiększyć pułap użyteczny do 7300 m, o 1100 m większy niż w standardowym modelu. Nieco większe są również prędkość maksymalna, wynosząca 230 km/h (wobec 210 km/h) oraz udźwig (1450 kg, wobec 1400 kg).

Producent liczy, że uda się dostarczyć pierwsze Ka-226T przed Igrzyskami. Dzięki temu służby ratownicze mogłyby wykorzystywać nowe, lekkie śmigłowce, które uzupełniłyby paletę obecnie wykorzystywanych cięższych maszyn: Ka-32 i Mi-8/17.


Drukuj Góra