Do Kongresu USA trafiły dokumenty, niezbędne do uzyskania zgody na sprzedaż Australii 10 samolotów transportowych C-27J Spartan. Maksymalna kwota kontraktu to 950 mln USD.
Dokumenty przekazane kongresowi zawierają ofertę sprzedaży 10 samolotów, 23 silników Rolls-Royce AE2100D2, pełnego zestawu urządzeń samoobrony (powiększonego o 2 zestawy zapasowe), 13 stacji radiolokacyjnych AN/APN-241, 44 systemów łączności AN/ARC-210 Warrior, 12 radiostacji wraz z urządzeniami kryptograficznymi, 12 urządzeń swój-obcy APX-119 oraz 12 przenośnych systemów planowania misji. Dodatkowy propozycja zawiera pakiet serwisowy, części zamiennych, urządzeń obsługowych i testowych, pakiet szkoleniowy, trenażery i symulator. Maksymalną wartość kontraktu określono na 950 mln USD.
Spartany wesprą małe Beech King Air 200, które - jako rozwiązanie przejściowe - wybrano dla zastąpienia wycofanych kilka lat temu wiekowych DHC-4 Caribou. Część C-27J wyprze również 8 C-130H, które zostaną wycofane w najbliższych latach.
W postępowaniu przygotowawczym włosko-amerykańskie samoloty pokonały europejskie CASA C295M, głównie ze względu na większe wymiary przedziału ładunkowego.
Głównym wykonawcą zlecenia będzie L3 Integrated Systems Group. W zakładach przedsiębiorstwa odbędzie się doposażenie gotowych samolotów, dostarczanych przez amerykańską filię włoskiej Alenia Aeronautica.